ویلموتس جواب تاج را دیر داد!

رفتار عجیب مربی «با اخلاق»

ویلموتس جواب تاج را دیر داد!



فدراسیون فوتبال در كمتر از هفت ماه از شروع همكاری با مارك ویلموتس به این نتیجه رسیده كه تیم ملی با او به جام جهانی نمی‌رسد. هر چند دیر اما فدراسیون فوتبال بعد از هدر دادن 6ماه و همین‌‌طور 2میلیون  یورو،  به فكر افتاد تا قدمی برای حل مشكلات تیم‌ملی بردارد. بعد از شكست ایران مقابل بحرین، مهدی تاج اجازه داد مارك ویلموتس به كشورش بازگردد. او حتی یك روز به تهران نیامد تا درباره این شكست پاسخگو باشد. قبل از بازی عراق هم تصمیم گرفت بحث مالی را مطرح كند و دیرتر به ایران بیاید. در حالی كه بازی بسیار حیاتی بود، اما ویلموتس به بهانه مسائل مالی تیم ملی را دیر تحویل گرفت. حالا هم شایعات عجیبی درباره او به گوش می‌رسد. این مربی بعد از آن‌كه از اغتشاشات اخیر مطلع شده، به بهانه آن تصمیم گرفته به ایران نیاید! در واقع این مربی كلا به دنبال بهانه است تا در محل كارش در كمپ تیم‌های ملی حاضر نشود.
تمام این اتفاقات در شرایطی رخ داده كه تنها بعد از مدت كوتاهی از شروع همكاری تیم ملی و مارك ویلموتس، مسؤولان فدراسیون فوتبال به گونه‌ای از این مربی تعریف و تمجید كردند كه مردم ایران تصور می‌كردند بهترین مربی تاریخ تیم ملی به كشور آمده است. مهدی تاج او را با اخلاق، متعهد، مسؤولیت‌پذیر و با قدرت فنی بالا می‌دانست. ظاهرا این تعریف‌ها باعث شد تا ویلموتس از آن ور بام بیفتد، به طوری که این مربی بلژیكی به ناگهان تغییر رویه داد. مدام بهانه‌ای مطرح می‌كرد تا به ایران نیاید. حالا هم فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیده كه تیم ملی با مارك ویلموتس هیچ شانسی برای حضور در جام جهانی 2022 قطر نخواهد داشت.
بعد از جلسه اخیر هیات رئیسه فدراسیون، مهدی تاج در ایمیلی به مارك ویلموتس شرط و شروط‌شان را برای ادامه همكاری با این مربی اعلام كرد و از او خواست زودتر در محل كارش حاضر شود.  سرانجام ویلموتس پس از گذشت سه روز،  پاسخ فدراسیون فوتبال را داد. اگرچه ویلموتس هنوز پاسخ روشنی به درخواست فدراسیون فوتبال برای قطع همکاری نداده اما حاضر شده با مهدی تاج در این باره صحبت کند. به‌این ترتیب به‌زودی ویلموتس را رودرروی مهدی تاج خواهیم دید. جلسه‌ای که مشخص می‌کند پایان همکاری ویلموتس چه زمانی است و او با چه رقمی حاضر به فسخ قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران می‌شود. در همین حال فدراسیون فوتبال هم مذاكراتی را با وكیل این مربی آغاز كرده تا هر چه زودتر تكلیف او را روشن كنند. تاج خواهان فسخ قرارداد با این مربی است. هنوز ویلموتس اعلام نكرده آیا حاضر به توافق هست یا نه؟ به موازات این تلاش، فدراسیون فوتبال اقدامی مهم و جدی برای حضور برانكو در تیم ملی كرد.
روز گذشته مطلع شدیم این مربی كروات با مهدی تاج به توافق قطعی برای امضای قرارداد رسیده، اما طرفین برای اعلام رسمی آن فعلا دست نگه داشته‌اند. تاج به مربی كروات گفته هنوز با ویلموتس فسخ قرارداد نكرده‌اند و اگر این مساله به صورت رسمی اعلام شود، در آن صورت بهانه لازم را به مربی بلژیكی می‌دهند. به همین خاطر طرفین قرار گذاشته‌اند بعد از فسخ رسمی قرارداد مارك ویلموتس این خبر را اعلام كنند.