پرسپولیس در گذرگاه پر التهاب حذفی

پرونده مرحله یك‌هشتم نهایی امروز بسته خواهد شد

پرسپولیس در گذرگاه پر التهاب حذفی

سه هفته بعد از شكست سنگین صنعت نفت مقابل استقلال، اسكوچیچ و تیمش یك بار دیگر باید از تونل ورزشگاه آزادی عبور كنند تا مقابل دیگر تیم بزرگ پایتخت صف‌آرایی كنند؛ بازی با پرسپولیس در مرحله یك‌هشتم نهایی جام حذفی.
بعد از لغو بازی صنعت نفت و سپاهان در لیگ برتر، بازی امروز با پرسپولیس، اولین بازی آبادانی‌ها بعد از شكست 5 بر یك مقابل استقلال است و این، قطعا دشواری‌های كالدرون و پرسپولیس را برای عبور از جدال حذفی دوچندان می‌كند. استقلال سنگین‌ترین شكست اسكوچیچ را در زمان حضور این مربی در ایران، به او و تیمش تحمیل كرد و حالا، خیلی‌ها كیفیت بازی پرسپولیس را با نمایش سه هفته پیش استقلال قیاس می‌كنند. البته كه هر بازی شرایط خاص خودش را دارد، اما همین موضوع بار روانی را برای بازیكنان پرسپولیس بالا خواهد برد؛ آن هم پس از شكست اخیر قرمزها مقابل نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه آزادی.
پرسپولیس با كالدرون، اگرچه یكی از چهار تیم بالای جدول است، اما با پذیرش چهار شكست در 11 بازی، نتوانسته رضایت هوادارانش را تا اینجای فصل برآورده كند. فقط چند روز بعد از آن‌كه هواداران سرخ، در انتقاد از عملكرد كالدرون، شعار «برانكو، برانكو» سر دادند، این مرد كروات به گزینه جدی سرمربیگری تیم ملی تبدیل شد، تا كالدرون بیش از هر زمان دیگر فشار هواداران را روی شانه‌هایش احساس كند. پرسپولیس در چنین اوضاعی به مصاف صنعت نفت آبادان می‌رود؛ اوضاعی به مراتب دشوارتر از صنعت نفت بعد از آن شكست سنگین مقابل استقلال و اعتصاب‌هایی كه در اعتراض به شرایط مالی تیم داشتند.
پرسپولیس در بازی امروز بشار رسن را كه در اردوی تیم ملی عراق بود، به دلیل تاخیر در ورود به تهران در اختیار ندارد. اما فرشاد احمدزاده بعد از پشت سر گذاشتن یك جلسه محرومیت انضباطی، قادر به همراهی این تیم برابر نفت آبادان است. شجاع خلیل‌زاده هم پس از 90 دقیقه نیمكت‌نشینی در بازی با نفت مسجد سلیمان، احتمالا دوباره به تركیب قرمزها بازخواهد گشت.
امروز دو بازی دیگر هم در چارچوب رقابت های جام حذفی برگزار می‌شود و طی آن، سپاهان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف پیكان می‌رود و نود ارومیه هم با تراكتورسازی روبه‌رو خواهد شد.
پیش از این تیم‌های استقلال تهران، شهرداری ماهشهر، نفت مسجد سلیمان، شاهین شهرداری بوشهر و مس كرمان به مرحله یك‌چهارم نهایی صعود كرده بودند و در پایان بازی‌های امروز، تكلیف سه تیم دیگر نیز مشخص خواهد شد. البته هنوز قرعه‌كشی مرحله یك‌چهارم نهایی انجام نشده و مشخص نیست كدام تیم‌های در مرحله بعدی به مصاف یكدیگر می‌روند.
  نود ارومیه- تراكتور؛ بدون حضور تماشاگر
مسابقه دو تیم نود ارومیه و تراكتور از مرحله یك هشتم نهایی جام حذفی، امروز و در ورزشگاه شهید باكری و بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد. پیش از این مدیرعامل باشگاه نود ارومیه گفته بود، شورای تامین در جلسه روز یكشنبه خود با برگزاری این مسابقه مخالفت كرده بود و همین اظهارنظر از سوی یحیی بهاری، شایعه لغو این مسابقه را سر زبان‌ها انداخته بود.
 داوران 3 بازی امروز
سه‌شنبه 5 آذر
پرسپولیس - صنعت نفت (ساعت 16:15)
داور: محمدرضا اكبریان، كمك ها: تورج عیوض محمدی و محمدرضا مدیرروستا
سپاهان - پیكان (ساعت 16:50)
داور: حمید حاج‌ملك، كمك‌ها: هادی طوسی و عسگر محمدی
نود ارومیه - تراكتورسازی (ساعت 17)
داور: امیر عرب براقی، كمك‌ها: محمد عطایی و علیرضا طاهرخانی