ــــــــكجا؟

ــــــــكجا؟

نیوشا ضیغمی گفت: به خاطر به دنیا آمدن فرزندم، نزدیك به دو سال است كار نكرده‌ام اما در حال حاضر مشغول تصویربرداری سه پروژه سینمایی به صورت همزمان هستم.
كجا؟ برنامه پشت صحنه رادیو تهران
چه گفت؟ حدود چهار تا پنج سال پیش با انجمن كودكان كار آشنا شدم كه این همكاری ابتدا برایم در حد یك تیزر تبلیغاتی بود. اما بعد یكی از دغدغه‌های بزرگ زندگی‌ام شد. به نظر من كودكان كار یكی از بزرگ‌ترین معضلات امروز جامعه ماست.
دیگه چی؟ وقتی كودكان كار را حتی با شرایط فرزند خودم قیاس می‌كنم، می‌بینم متاسفانه امكاناتی برای رشد، تربیت، بهداشت، بازی، تحصیل و خیلی چیزهایی كه حق طبیعی هر بچه‌ای است كه باید در چارچوب یك زندگی سالم بگنجد، ندارند. من نمی‌توانم كاری برای معاش آنان كنم. تنها كاری كه می‌توانم انجام دهم این است كه صدای این كودكان باشم. حتی اگر بخواهیم این را نمایشی یا هر چیز دیگری بدانیم، وظیفه انسانی خود می‌دانم این گونه باشم.
درباره چی؟ هر كس یك عقیده شخصی دارد و می‌تواند این مسأله را تحلیل كند اما به هر حال بازخوردی كه در جامعه از زمانی كه سفیر انجمن كودكان كار شده‌ام می‌بینم، خیلی خوب است. بیشتر ما فقط یك تصور داریم كه این كودكان سر چهار‌راه گل می‌فروشند و كسی آنها را می‌برد و می‌آورد. واقعا این طور نیست. خیلی از این بچه‌ها سرپرست خانواده‌هایشان هستند. در سن شش هفت سالگی مجبورند كار كنند تا خرج خانه را بدهند.
درباره مهناز افشار چی گفت؟ درباره كاری كه خانم افشار انجام داده است، در حال حاضر من هیچ اطلاعی ندارم. اعتقاد شخصی من این است كه اینجا بوده‌ام، اینجا مانده‌ام و در اینجا خواهم ماند. با همه اتفاقات عجیب و غریبى كه مى افتد و هر روز هم درگیرش هستیم ترجیح مى‌دهم و دوست دارم اینجا باشم. من اینجا جوانی‌ام را گذاشته ‌ام و با تلاش به این جایگاه رسیده‌ام و ترجیح می‌دهم همین جا بمانم.