خدمات بنیاد بركت به زوج‌های نابارور روستایی

خدمات بنیاد بركت به زوج‌های نابارور روستایی


امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد بركت از ارائه خدمات درمانی به 5592 زوج نابارور ساكن مناطق محروم و روستایی در قالب طرح «بركت خانواده» و تولد ۵۵۴ نوزاد در این طرح خبر داد.
وی افزود: با توجه به دسترسی نداشتن روستاییان به مراكز درمانی، مشكل تامین هزینه‌های هنگفت درمان ناباروری و پوشش ندادن این نوع خدمات توسط شركت‌های بیمه‌ای، ستاد اجرایی فرمان امام تصمیم گرفت در حوزه كمك به درمان زوج‌های نابارور ساكن در مناطق روستایی كشور، به‌ شكل جدی ورود كند.
مدنی ادامه داد: در این راستا طرح «بركت خانواده» از سال ۱۳۹۴ از سوی شركت خدمات بیمه بركت با هدف شناسایی و درمان زوج‌های نابارور روستایی در مناطق محروم به اجرا درآمده است كه از آغاز این طرح تا به امروز 11 هزار 851 زوج نابارور در مناطق روستایی شناسایی شده‌اند.
مدیرعامل بنیاد بركت در تشریح خدمات ارائه‌شده رایگان به زوج‌های نابارور گفت: انجام انواع خدمات تشخیصی و درمانی اعم از آزمایش‌های بالینی، تصویربرداری، IUI، IVF و ICSI و تأمین داروهای مورد نیاز، از جمله خدمات رایگان ارائه‌ شده به معرفی‌شدگان است. در مدت چهار سالی كه از اجرای «طرح بركت خانواده» می‌گذرد، تاكنون ۵۵۴ نوزاد در سراسر كشور به دنیا آمده‌اند./ جام‌جم دیلی