شب سرنوشت در هفته آخر لیگ قهرمانان

شب سرنوشت در هفته آخر لیگ قهرمانان


امشب تیم‌های حاضر در گروه‌های E تا H لیگ قهرمانان در آخرین هفته مرحله گروهی به مصاف هم می‌روند تا در نهایت تكلیف دو تیم صعود كرده به مرحله حذفی و یك تیم راه یافته به لیگ اروپا مشخص شود. نكته جالب در مورد بازی‌های امشب این است كه در هیچ‌كدام از این گروه‌ها تكلیف دو تیم اول و دوم هنوز مشخص نشده و به همین دلیل تمام بازی‌ها حساسیت بالایی دارد.
در گروه E، لیورپول برای قطعی كردن صعود خود فقط به یك تساوی در خانه سالزبورگ نیاز دارد. اما تیم اتریشی به هیچ وجه حریف دست و پا بسته‌ای برای شاگردان كلوپ نیست؛ چراکه این تیم اگر بتواند در خانه‌اش فقط یك پیروزی یك به صفر به دست بیاورد، می‌تواند به مرحله بعد صعود كند. در دیگر بازی این گروه، ناپولی یك بازی راحت در خانه مقابل خنك دارد و می‌تواند با پیروزی به مرحله بعد برود.
در گروه F، تكلیف تیم اول مشخص شده و رقابت بر سر تیم دوم است. بارسا كه به عنوان تیم اول صعود كرده، به مصاف اینتری می‌رود كه برای صعود به مرحله حذفی فقط به پیروزی در خانه‌اش نیاز دارد. تنها دلخوشی اینتر و هوادارانش این است كه گفته می‌شود بارسا قصد دارد با بازیكنان غیر اصلی خود وارد زمین شود. در دیگر بازی این گروه، دورتموند كه این روزها حال و روز خوبی ندارد در خانه میزبان اسلاویاپراگ محکوم به برد است و در صورت پیروزی چشمش به اتفاقات ورزشگاه سن سیرو است.
جذاب‌ترین بازی‌های امشب مربوط به گروه G است. لیون در حالی در خانه‌اش میزبان تیم صدرنشین لایپزیش است كه با یك پیروزی یك بر صفر هم می‌تواند جای لایپزیش را بگیرد و صعودش را به مرحله بعد قطعی كند. دیگر بازی این گروه بین بنفیكا و زنیت هم برای دو تیم اهمیت بالایی دارد. اگر زنیت بتواند در خانه بنفیكا به پیروزی برسد، سردار آزمون و هم بازی‌هایش به مرحله بعد می‌روند. بنفیكا هم می‌خواهد حداقل شانس رفتن به لیگ اروپا را داشته باشد.
در گروه آخر یعنی H هم سه تیم شانس صعود به مرحله بعد را دارند. چلسی در خانه میزبان لیل فرانسه است كه با یك امتیاز در انتهای جدول این گروه قرار دارد. یك پیروزی راحت می‌تواند جواز صعود تیم لمپارد را صادر كند. دیگر بازی این گروه به مراتب حساسیت بیشتری دارد. آژاكس در حالی در خانه‌اش از والنسیا پذیرایی می‌كند که با یك تساوی می‌تواند به دور بعد برود؛ البته والنسیا هم با یك پیروزی می‌تواند تیم صعود كرده این گروه باشد.