10 شركت‌ نوپای موفق سال ۲۰۱۹ به روایت لینكدین

10 شركت‌ نوپای موفق سال ۲۰۱۹ به روایت لینكدین


 با شروع سال جدید میلادی، لینكدین (LinkedIn) فهرستی از شركت‌های نوپای (استارت‌آپ) موفق سال ۲۰۱۹ در ایالات متحده را منتشر كرده است. این فهرست از شركت‌ها براساس علاقه افراد به كار كردن در آنها و رشد فضای كاری‌شان تنظیم شده است. جالب این‌كه همه این شركت‌ها در حوزه فناوری و نرم‌افزار فعالیت می‌كنند. شرایط انعطاف‌پذیر شركت‌های نوپا در كنار فضای باز برای توسعه خلاقیت، آنها را تبدیل به محیط‌های ایده‌آل برای متقاضیان كار كرده است. به گزارش لینكدین بیش از ۱۱ هزار جایگاه شغلی در سال ۲۰۱۹ با ۵۰ شركت‌ نوپای برتر پر شده‌اند. در صدر این فهرست
ده شركت‌ نوپا قرار دارد كه در ادامه معرفی می‌شوند:
دانه‌برف (Snowflake): این شركت سال گذشته از رتبه ۲۰ به رتبه یكم ارتقا پیدا كرده است. فعالیت اصلی دانه‌برف، ایجاد بستر ابری و همكاری با سایر شركت‌ها برای انتقال داده‌هایشان روی فضای ابری است.
دزیست (Dosist): به دنبال آزاد شدن استفاده از ماریجوانا در بعضی ایالت‌های آمریكا، این شركت نوپا با تولید دستگاه‌های استعمال ماده مخدر در دوز‌های پایین، به‌شدت محبوب شده است. ایده‌ای كه قطعا در بسیاری از نقاط دنیا به شكل قانونی قابل اجرا نیست.
سامسارا (Samsara): این شركت سنسورها و دوربین‌های سنجنده به همراه نرم‌افزار تحلیلی آنها را تولید و عرضه می‌كند كه بیشتر در صنایع غذایی و حمل‌ونقل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دردش (DoorDash): یك شركت نوپای خدمات تحویل غذا در سانفرانسیسكو است و هر سال دستمزد كارمندان خود را دو برابر می‌كند و به همین دلیل برای متقاضیان كار، شركت ایده‌آلی است.
بركس (Brex): شركت نوپایی در رابطه با فناوری‌های خدمات مالی است كه كارت‌های اعتباری كسب‌وكاری و خدمات مدیریت مالی به كاربرانش ارائه می‌دهد. روش كاری این كسب‌وكار، دادن اعتبار به كاربران براساس حجم بودجه و نه سوابق اعتباری آنهاست.
آمریكایی خوب (Good American): یك شركت نوپا در حوزه مد است كه برای كاربران در اندازه‌های مختلف پوشاك تولید می‌كند و توانسته در بازار خرده‌فروشی رقبای زیادی را كنار بزند و رشد بالایی داشته باشد.
رابین‌هود (Robinhood): یك شركت حوزه خدمات مالی است كه به دموكراتیك كردن سرمایه‌گذاری كمك می‌كند. این شركت سال گذشته هم در فهرست ده شركت نوپای برتر لینكدین بود.
پلاتن (Peloton): در زمینه تولید لوازم تناسب اندام فعالیت می‌كند و همراه آنها كلاس‌های آنلاین یا ضبط‌شده را كه برای پخش به تجهیزات خانه متصل می‌شود، عرضه
می‌كند.
قطب‌نما (Compass): بزرگ‌ترین كارگزاری مستقل املاك و مستغلات در آمریكاست و در ساخت‌وساز و فروش املاك فعالیت می‌كند.
نورو (Nuro): یك شركت رباتیك است كه روی خدمات تحویل هوشمند بدون راننده سرمایه‌گذاری كرده و در زمینه‌های مختلفی در حال توسعه خدمات خود است.
لینكدین همچنین سه مهارت شغلی را به‌عنوان مهارت‌های رایج كه این ۵۰ شركت نوپا به دنبال آن بودند، معرفی كرده است:
تحلیل كلان داده‌ها، آشنایی با بازاریابی (ماركتینگ) و مدیریت فروش.