روحانی: انتقام خون شهید سلیمانی، حتمی است

روحانی: انتقام خون شهید سلیمانی، حتمی است

رئیس‌جمهور با حضور در منزل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و در دیدار با اعضای خانواده شهید، شهادت آن سردار سرافراز و شجاع اسلام را به خانواده وی تبریک و تسلیت گفت.
حسن روحانی با تجلیل از مجاهدت‌ها، فداکاری‌ها و ایثار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: شهید سلیمانی در تاریخ ملت ایران و آزادیخواهان جهان سرافراز و جاودانه خواهد ماند.
رئیس جمهور با اشاره به این که امروز نه تنها ملت ایران، بلکه همه مردم مسلمان و آزادیخواه جهان داغدار از دست دادن این شهید بزرگوار هستند، تصریح کرد: مردم ابعاد جهاد و فداکاری‌های او را می‌شناسند اما باید اقدامات و کارهای عظیم او برای همگان روشن شود.
روحانی با بیان این که سلیمانی سرداری بود که در این ۳۸ سال هیچگاه از مرکب جهاد پیاده نشد و تلاش و فداکاری او شبانه روزی بود، خاطرنشان کرد: خدمات این شهید بزرگوار در جهت تامین امنیت کشور و منطقه به ویژه برای مردم عراق، سوریه، یمن، لبنان و افغانستان فراموش نشدنی است.
رئیس جمهور با تاکید بر این که یاد و نام این شهید بزرگوار از دل‌ ملت ایران بیرون نمی‌رود و ماندگار خواهد شد، افزود: این جنایتی که آمریکا مرتکب شد در تاریخ بزرگ‌ترین جنایت‌ فراموش نشدنی آنان علیه ملت ایران باقی خواهد ماند.
روحانی تاکید کرد: آمریکایی‌ها نفهمیدند چه خطای بزرگی را مرتکب شدند؛ آنها آثار این اقدام جنایتکارانه را نه‌تنها امروز بلکه در طول سال‌های آینده هم خواهند دید.
رئیس جمهور ادامه داد: بی تردید آمریکا امروز به مراتب در میان مردم ایران و عراق منفورتر شده است.
روحانی با بیان این که جایگاه و مقام سردار سلیمانی چیزی جز شهادت آن هم به دست بزرگ ترین تروریست تاریخ نبود، گفت: همه نیروهای آمریکایی با آماده باش کامل دست به دست هم دادند تا این سرمایه بزرگ را از ما و ملت‌های مسلمان بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: جای خالی سردار سلیمانی به راحتی پر نمی‌شود چراکه او نه تنها یک فرمانده جنگی و طراح عملیات بزرگ بود بلکه یک سیاستمدار و استراتژیست بی‌نظیر و با استعدادی بود.
رئیس جمهور حق ملت ایران در خونخواهی و انتقام خون سردار سلیمانی را حقی به جا و حتمی دانست و بیان کرد: انتقام خون شهید سلیمانی آن روزی ستانده می‌شود که ببینیم با ادامه مجاهدت‌ها دست خبیث آمریکا برای همیشه از منطقه کوتاه شده است.