جشنواره عمار زیر سایه یاد سردار شهید

جشنواره عمار زیر سایه یاد سردار شهید


دبیر اجرایی دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار ضمن اشاره به تأثیر انتشار خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بر برنامه‌های اجرایی این رویداد، از طراحی ویژه‌برنامه‌های روزانه به این منظور خبر داد.
امین سردارآبادی، دبیر اجرایی دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در گفت‌وگو با مهر درباره شرایط برگزاری این رویداد همزمان با سومین روز اكران آثار گفت: جشنواره دهم عمار از روز پنجشنبه دوازدهم دی‌ماه با اكران آثار در سینما فلسطین تهران آغاز شد و طی این روزها سكانس ۱۰ تا ۱۲ صبح ویژه كودكان و نوجوانان بوده كه با استقبال خوبی هم از سوی مخاطبان مواجه شده است.
او افزود: از صبح روز جمعه و بعد از انتشار خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، تلاش كردیم با طراحی برنامه‌های ویژه‌ای نسبت به این اتفاق واكنش نشان دهیم. در همین راستا هم شامگاه ۱۳ دی‌ماه برنامه عادی اكران فیلم‌ها لغو شد و همزمان در سالن‌های سینما فلسطین ویژه‌برنامه شب شعر و رجزخوانی با عنوان «انتقام سخت» را برگزار كردیم. این برنامه هم با استقبال شاعران و علاقه‌مندان همراه شد و گروه‌های هنری مانند گروه‌های سنج و دمام هیأت اسلامی هنر، در این برنامه به هنرنمایی پرداختند.
دبیر اجرایی جشنواره عمار با اشاره به شور و استقبال این برنامه افزود: برای باقی روزهای برگزاری جشنواره دهم عمار هم در نظر داریم هر روز برنامه ویژه‌ای را متناسب با شهادت سردار سلیمانی در كنداكتور روزانه خود داشته باشیم.
او افزود: روز گذشته نیز برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی را در همین راستا داشتیم. برنامه‌ای كه پیشتر هم در جدول ما بود اما به بهانه شرایط جدید، موضوع و محورش را به «سینمای ترور» تغییر دادیم و آنچه آمریكا در مقام یك تروریست طی چند دهه اخیر رقم زده است را در این نشست مرور كردیم.
سردارآبادی تأكید كرد: از روز گذشته كلیه اكران‌های اعلام شده برای فیلم‌های جشنواره عمار به طور كامل طبق برنامه پیش می‌رود و تلاش می‌كنیم در كنار برنامه اكران فیلم‌ها هر روز ویژه‌‌برنامه خاصی را مرتبط با شهادت سردار سلیمانی داشته باشیم.
او درباره ثبت حال و هوای این روزهای عمار هم گفت: در شهرستان‌های مختلف اكران‌كننده‌های عمار هر یك با ابتكار خود برنامه‌های متنوعی را برای بزرگداشت مقام شهید سلیمانی تدارك دیده‌اند كه در قالب عكس و بریده فیلم با موضوع انتقام سخت بخش‌هایی از آن ثبت و برای ما هم ارسال شده است. گزارش تجمیعی این اقدامات و برنامه‌ها در آینده منتشر خواهد شد.