پركاری یك مستندساز

پركاری یك مستندساز

علیرضا باغشنی، مستندساز عنوان كرد كه برای دهمین دوره جشنواره فیلم عمار، ده مستند تولید كرده است كه موضوعاتی از مدافعان حرم تا نوجوانان نخبه را شامل می‌شود.
علیرضا باغشنی، مستندساز در گفت‌وگو با مهر درباره حضورش در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: برای حضور در این دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار، ده اثر مستند را تهیه و تولید كرده و به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال كردم.
او افزود: نخستین مستند مادرانه نام دارد كه در زمانی حدود ۳۵ دقیقه ساخته شده است و فعالیت جمعی از مادران در جهت تربیت فرزندان و رشد مادر و كودك در كنار هم را برای مردم و مخاطبان به تصویر كشیده است.
این مستندساز ادامه داد: دیگر مستندی كه برای این دوره از جشنواره درنظر گرفته شده است شیرینی شام نام دارد. این اثر در زمان ۳۵ دقیقه ساخته شده و موضوع آن درباره مدافعان حرم و مقاومت است.
باغشنی اظهار كرد: مستند هفت روز در بهشت دیگر كاری است كه تولید كردم. این مستند ۳۵ دقیقه زمان دارد و در مورد نوجوانان نخبه سراسر كشور است كه یك هفته به مشهد می‌آیند و موسسه جوانان آستان قدس یك دوره هفت روزه برای آنها برگزار می‌كند. این دوره علمی و معرفتی و تفریحی توانسته است اثرات بسیار خوبی در بین نوجوانان نخبه ایجاد كند.
این مستندساز یادآور شد: روضه ممنوع مستند بعدی من برای جشنواره فیلم عمار است. این اثر هفت دقیقه زمان دارد و درباره قانون ممنوعیت روضه در زمان رضاخان و مشكلات و مصیبت‌های مردم در آن دوره است.
باغشنی عنوان كرد: مستند اویس ثانی یكی دیگر از آثار تولیدی من برای جشنواره عمار است. این مستند ۲۰ دقیقه زمان دارد و درباره یكی از شهدای اطلاعات و عملیات، غواص نیشابوری است كه در عملیات كربلای ۴ به شهادت می‌رسد.
او اظهار كرد: مستند گل‌محمدی اثر بعدی من است. این مستند ۴۰ دقیقه زمان دارد و درباره مقاومت و مدافعان حرم ساخته شده و به خصوصیت‌های شهید جواد محمدی‌مفرد می‌پردازد.
باغشنی اظهار كرد: مستند رنج شیرین یكی دیگر از آثاری است كه برای جشنواره عمار تولید كردم. این مستند ۲۰دقیقه زمان دارد و درباره موكب درمانی در فضای اربعین و در مسیر كربلا به نجف است.