در پرسپولیس می‌مانم حتی با خرید خارجی

علیپور تصمیم نهایی را گرفت

در پرسپولیس می‌مانم حتی با خرید خارجی

از مدت‌ها قبل علی علیپور خود را مهیای جدایی از پرسپولیس كرده بود در واقع در ابتدای فصل قرار بود او به كشور دیگری برود تا از لیگ ایران خارج شود و فوتبالش را پیگیری كند، اما مشكلات باشگاه در جذب مهاجم جدید، مانع اصلی ترك پرسپولیس بر سر راه این بازیكن شمالی بود. از این رو علیپور ماند تا برای تیمش گل‌های بیشتری بزند و سرخ را در لیگ نوزدهم نیز همراهی كند. او كه در لیگ چهاردهم از راه‌آهن به پرسپولیس آمد، در فصل پیش رو نتوانست به اندازه كافی خوش‌ شانس و فرصت طلب باشد. در كنار افت شدید فنی، علیپور تحت فشار هواداران هم قرار گرفت به حدی كه او را هنگام بازی‌ها به اندازه كافی مورد حمایت قرار نمی‌دادند و حتی در دو بازی با شعارهای تندی مواجه شد تا روحیه این مهاجم سرخپوش به پایین‌ترین حد خود برسد.
علیپور در ابتدای فصل وقتی فهمید پروژه جدایی از پرسپولیس با شكست مواجه شده مشخص بود چندان اوضاع و احوال روحی مناسبی ندارد. همان زمان پیش بینی می‌شد او نتواند به اندازه كافی برای تیمش مثمر‌ثمر باشد، ولی این بازیكن جنگید و حالا با نگاهی بر عملكردش در طول فصل می‌توان به او نمره نسبتا خوبی داد زیرا در پنج شش دیدار گذشته روال بهتری پیدا كرده است. علیپور در پایان این فصل قراردادش به پایان می‌رسد و خیلی‌ها اعتقاد داشتند او در نقل و انتقالات زمستانی نیم فصل پرسپولیس را ترك می‌كند، زیرا بندهایی در قراردادش دیده می‌شود كه توان فسخ یكطرفه و جدایی از جمع سرخپوشان به قصد لیگ‌های دیگر به‌خصوص اروپا را داراست. شنیدیم در حال حاضر پیشنهادهای خیلی خوبی از قطر، تركیه و روسیه در اختیار دارد. اول فصل هم این پیشنهادها را داشت و حتی در مورد دو پیشنهادش با مسؤولان باشگاه مذاكره مفصلی انجام داد اما به علیپور اجازه جدایی ندادند تا در شرایط افت فنی و روحی قرار گیرد.
مشاورانش هم گفتند بهتر است او در نقل و انتقالات زمستانی هم در پرسپولیس بماند، زیرا این باشگاه توانایی جذب مهاجم مدنظر گابریل كالدرون ندارد و ایرانی‌ها هم به این باشگاه پاسخ مثبت نمی‌دهند. به هر حال به این نتیجه رسیدند كه ماندن علیپور كه بهترین مهاجم ایرانی لیگ طی دو فصل اخیر بوده، به نفع خودش و باشگاه است. از این رو علیپور به صورت تضمینی تا پایان فصل مهاجم سرخپوشان است و در همه بازی‌ها می‌تواند بدون هیچ مشكلی به میدان برود اما در تیم‌های دیگر به خصوص فوتبال اروپا نمی‌توانست با چنین تضمینی مواجه شود. استایل فوتبالی فوق العاده، سرعت، قدرت بدنی، قدرت سرزنی و قدرت دریبلینگ به همراه استارت‌های سریع و پرش‌های قابل توجه از جمله خصوصیات فنی علیپور به شمار می‌رود كه در دوران حضور برانكو توانسته بود در فهرست اصلی تیم جایی برای خود باز كند. ماندن این بازیكن شمالی برای ادامه فصل در پرسپولیس، از دو حیث بسیار اهمیت دارد. اولین‌ این‌كه ماندن در تیم، روحیه هواداران را بالا می‌برد و آنها را نسبت به آینده تیم امیدوار می‌كند. خودش هم می‌تواند شانس آقای گلی را حفظ كند. علیپور در هفته‌های پایانی روند فنی بهتری پیدا كرد و حالا همه انتظار دارند در بازگشت به بازی‌ها، روی خوب خود را دوباره به نمایش بگذارد. موضوع دیگری از مدت‌ها قبل مطرح شده بود که می‌گفتند او برای آن كه سنش بالاتر از این نرود، آخرین شانس‌های لژیو‌نر شدن را از دست نخواهد داد و با هر شرایطی حاضر است به فوتبال اروپا برود. در ثانی می‌گفتند اگر باشگاه اقدام به جذب مهاجم خارجی كند، قطعا دیگر خبری از علیپور در فهرست سرخ‌ها نیست، اما این مسائل كاملا حالت برعكس داشت، زیرا مهاجم جوان سرخپوشان در گفت‌وگویی كوتاه با خبرنگار روزنامه جام‌جم تاكید داشت آماده رقابت با هر بازیكنی است كه به پرسپولیس بیاید و برایش نام و نشان مهاجمان بعدی هیچ تفاوتی ندارد چون می‌خواهد حق خودش را بگیرد. از سوی دیگر مربیان قبلی و فعلی پرسپولیس نشان دادند با وجود هر بازیكنی که در فهرست تیم باشد، باز هم علیپور به میدان می‌رود. وقتی زوج مهدی طارمی و گادوین منشا شكل گرفت، باز هم علیپور بود كه در زمین حاضر شد. به هر حال علیپور اعتقاد دارد هنوز برای لژیونر شدن دیر نیست و تا پایان این فصل پیراهن سرخ را بر تن دارد، اما فعلا خبری از تمدیدقراردادش در سال‌های بعدی نیست. نكته آخر این‌كه علیپور مطالبات زیادی از باشگاه دارد و شاید عدم تمدیدقراردادش به این خاطر باشد؛ اگر پولش را بدهند، شاید برای سال‌های بعد هم قراردادش را تمدید كند!



پرسپولیسی‌ها برای مرد آرژانتینی پولی واریز نكرده اند
كالدرون همچنان میان زمین وهوا

با این كه باشگاه پرسپولیس اعلام كرده بود مطالبات سرمربی تیمش را به حسابش واریز كرده اما این پول در حساب وصول نشده است.
دو هفته پیش باشگاه پرسپولیس به نقل از محمد حسن انصاری‌فرد اعلام كرد قسط دوم گابریل كالدرون، سرمربی این تیم به حسابش در یكی از بانك‌های قطر واریز شده است و چند روز بعد از آن این پول قابل برداشت خواهد بود؛ اما حالا از سوی نزدیكان سرمربی پرسپولیس خبر رسیده كه مطالبات مربی آرژانتینی به حسابش واریز نشده است.
باشگاه پرسپولیس بابت باقیمانده قسط اول كالدرون باید حدود ۱۱۲ هزار دلار و همین‌طور بابت مطالبات دیگرش مبلغی به او پرداخت می‌كرد اما با وجود تلاش‌های فراوان حالا كالدرون از عمل نكردن باشگاه به تعهداتش گله‌مند است و حتی در یك پست در اینستاگرام گفته است: بعد از یك هفته باشگاه هنوز هیچ اقدامی انجام نداده است. دو روز به شروع تمرینات باقی مانده اما متاسفانه هنوز هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.
موضوع بعدی در خصوص درخواست‌های گابریل كالدرون مربوط به درخواست او برای پرداخت مطالبات بازیكنان بود. مساله‌ای كه با توجه به خزانه خالی باشگاه و عدم پرداختی تا به این لحظه، نشان دهنده اجرایی نشدن شروط سرمربی آرژانتینی در زمان تعطیلات سال نوی میلادی است و باید دید با این شرایط او در زمان بازگشت به تیم و حضور در اردوی دوحه، چه واكنشی به این مساله از خود نشان خواهد داد.
اكنون در فاصله 72 ساعت به شروع تمرینات پرسپولیس برای نیم فصل دوم باید دید در نهایت باشگاه چه تصمیم و راهكاری برای این مسائل خواهد داشت و آیا سرنوشت كالدرون نیز همانند استراماچونی پر از گمانه زنی و پر پیچ و خم خواهد شد یا سرخ‌ها از این بحران خارج خواهند شد.
البته كالدرون پیش از ترك تهران شروطی هم برای محمدحسن انصاری‌فرد تعیین كرده كه یكی از آنها تغییر در پست سرپرستی تیم بود.