استعفای دسته‌جمعی در كمیسیون ورزشكاران كمیته المپیك

استعفای دسته‌جمعی در كمیسیون ورزشكاران كمیته المپیك

تعدادی از اعضای كمیسیون ورزشكاران تصمیم به استعفا گرفته‌ و درخواست خود را نیز به رئیس كمیته ملی المپیك داده‌اند.
كمیسیون ورزشكاران كمیته ملی المپیك در حالی كه قرار بود به بسیاری از مشكلات و مسائل ورزشكاران رسیدگی كند؛ اما به شكلی عجیب غیرفعال شده است و حتی تعداد زیادی از اعضای آن نسبت به این وضعیت كمیسیون گلایه دارند. هشت تا ده نفر از اعضا از حضور در این كمیسیون استعفا کرده و درخواست خود را به رضا صالحی‌امیری رئیس كمیته ملی المپیك داده‌اند.
آخرین جلسه كمیسیون ورزشكاران در حالی برگزار شد كه تنها پنج نفر از اعضا یعنی هادی ساعی، آرش میراسماعیلی، الهه احمدی، حمیدرضا قلی‌پور و افشین نوروزی حضور داشتند.
آرش میراسماعیلی، هادی ساعی، قاسم رضایی، كمیل قاسمی، الهه احمدی، مجتبی عابدینی، سعید حسنی‌پور، حمیدرضا قلی‌پور، یوسف كرمی، مهدی كامرانی، زهرا نعمتی، علیداد ساوه شمشكی، كیمیا علیزاده، حمید سوریان و كیانوش رستمی كسانی بودند كه ابتدا در انتخابات رای آوردند، سوریان و رستمی كنار رفتند و حسن تفتیان و افشین نوروزی جایگزین آنها شدند؛ اما از مجموع این افراد فقط همان پنج نفری كه نامشان قید شد، در آخرین جلسه حضور داشتند.
مورد مهم دیگر این است كه طبق
آیین‌نامه كمیسیون ورزشكاران، رئیس و نایب رئیس كمیسیون به مدت یك سال انتخاب می‌شوند و آرش میراسماعیلی نیز پنجم آبان 97 پس از استعفای سوریان از ریاست، به عنوان رئیس جدید كمیسیون انتخاب شد، بنابراین دو ماه است كه ریاست او نیز به پایان رسیده است.
كمیسیون ورزشكاران در حالی در چنین وضعیت آشفته‌ای قرار دارد كه در آستانه المپیك قطعا ورزشكاران بیش از هر زمان دیگری به فعالیت‌ این كمیسیون احتیاج دارند و مهم‌تر این‌كه ایران قرار است در انتخابات كمیسیون ورزشكاران IOC شركت كند اما تاكنون هیچ حركتی از این كمیسیون مشاهده نشده كه برای رای آوردن سعید معروف در انتخابات لابی‌های لازم انجام شود. دلیل اصلی آن هم فراموش شدن شعارهایی است كه در ابتدا مطرح شد و اكنون هم این كمیسیون درگیر اختلافات داخلی است.
گفته می‌شود صالحی امیری قرار است به استعفای اعضای كمیسیون رسیدگی كند و در مورد این وضعیت تصمیم بگیرد. حالا باید دید سرنوشت كمیسیون ورزشكاران در نهایت به كجا ختم خواهد شد.