موج  « انتقام» به منطقه رسید

مردم کشورهای مختلف منطقه با برپایی مراسم‌های باشکوهی یاد و راه شهید سلیمانی و یارانش را زنده کردند

موج « انتقام» به منطقه رسید

دیروز در حالی که مراسم تشییع میلیونی و عظیم شهید سردار سلیمانی در پایتخت ایران منجر به بهت و حیرت رسانه‌های غربی و تعظیم جهان در برابر این حماسه بزرگ شد، مردم دیگر کشورها نیز با برپایی مراسم بزرگداشت، یاد حاج قاسم را گرامی و بر انتقام از بانیان این جنایت تأکید کردند.

صعده و صنعا به خونخواهی سردار
بدون شک تظاهرات میلیونی یمنی‌ها در گرامیداشت یاد سردار سلیمانی، خود حماسه‌ای بزرگ و به یاد ماندنی در این کشور جنگ زده و تحت ستم آمریکا و آل سعود محسوب می‌شود. یمنی‌ها با حضور بسیار گسترده و وصف ناپذیر خود در تظاهرات دیروز نشان دادند درس مقاومت را از فرمانده دل‌ها به خوبی فرا گرفته‌اند. شهر صعده یمن، صبح دیروز شاهد راهپیمایی میلیونی در محکومیت جنایت اخیر آمریکا در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد الشعبی عراق و همراهان آن دو بود. عصر دیروز نیز تظاهراتی گسترده در همین راستا در صنعا، پایتخت یمن برگزار شد. کمیته برگزارکننده این راهپیمایی‌ها عصر یکشنبه برای حضور گسترده در راهپیمایی‌های مردمی برای محکومیت حمله آمریکا فراخوان داده بود و ملت یمن نیز با حضور همه جانبه خود در این راهپیمایی، دین خود را به سردار مقاومت ادا کردند. در این تظاهرات، یمنی‌ها ضمن تأکید بر انتقام از ایالات متحده و عمال آن و دیگر بانیان و شهادت سردار سلیمانی، بر استمرار مسیر مقاومت در برابر دشمنان استقلال کشورشان تأکید کردند.
طنین نام سردار در آمریکا
مردم ایالات متحده آمریکا، اعم از مسلمانان این کشور و گروه های ضد جنگ و مخالف ترامپ، همچنان با برگزاری تجمعاتی در نقاط مختلف این کشور، به رئیس جمهور تروریست این کشور در خصوص مواجهه با عواقب و تبعات شهادات سردار سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت هشدار می‌دهند. تجمعات و تظاهرات‌های اعتراضی علیه اقدام ترامپ در واشنگتن، نیویورک، شیگاگو و ده‌ها ایالت و شهر دیگر همچنان ادامه دارد. در یکی از تازه‌ترین و گسترده ترین تجمعات اخیر، منتقدان به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در صدور فرمان ترور سردار قاسم سلیمانی، در نقاط مختلف ایالت ماساچوست دست به اعتراض زدند. گروه موسوم به اقدام صلح ماساچوست که با جنگ با ایران مخالف است، ضمن انتقاد از تصمیم ترامپ در ترور سردار قاسم سلیمانی، آن را تصمیمی غیرقانونی خواند که بدون مشورت با کنگره اتخاذ شده است. این گروه با برپایی و سازماندهی اعتراضاتی در سراسر این ایالت اعتراض خود را به ترور سردار سلیمانی اعلام کرد. صدها تظاهرکننده با گردهمایی در بوستون، ضمن گوش دادن به سخنرانی‌های مختلف با حمل پلاکارد‌هایی با مضمون «نه به جنگ با ایران» و «پول برای اشتغال و آموزش و نه برای جنگ و اشغالگری» در خیابان‌ها به راهپیمایی پرداختند. همچنین تظاهرات‌های دیگری نیز در محکومیت اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی در ارلینگتون، آندوور، نورتهمپتون و والپول در این ایالت برگزار شد.
لندن زیر پای طرفداران مقاومت
دلسوختگان شهادت سردار سلیمانی و طرفداران محور مقاومت در انگلیس نیز به خیابان آمدند تا در سوگ سردار مقاومت اقامه عزا کنند. در این خصوص  تظاهرات گسترده‌ای در محکوم کردن جنایت اخیر آمریکا در لندن و مقابل سفارت ایالت متحده برگزار شد.  تظاهر کنندگان، با شعار «ترامپ تروریست است» بر لزوم پاسخ‌دهی نسبت به جنایت اخیر وی در بغداد تأکید کردند. ترکش این تظاهرات، تنها به مقامات آمریکایی محدود نشد و مقامات انگلیسی به عنوان شرکای جرم کاخ سفید را نیز بی‌نصیب نگذاشت. معترضان به حمله تروریستی آمریکا که به شهادت سپهبد سلیمانی منجر شد، علیه بوریس جانسون، نخست وزیر و دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس شعار سردادند. به نوشته روزنامه دیلی میل، معترضان با برافراشتن پرچم‌های ایران و عراق، علیه دونالد ترامپ شعار داده و ایالات متحده را کشور تروریست نامیدند. این تجمع با سازماندهی اتحادیه دانشجویان مسلمان در اروپا برگزار شد.
اشک‌هایی که برای سردار در وین
شهر وین، پایتحت کشور اتریش نیز دیروز میزبان عزادارانی بود که در رثای سردار مقاومت، اشک ریختند و ضمن تأکید بر انتقام خون این شهید بزرگوار و شهید ابو مهدی المهندس و همراهان ایشان، یاد وی را گرامی داشتند. این مراسم به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان وین برگزار شد. در این مراسم که با حضور جمع علاقه‌مندان به آن شهدا از ملیت‌های ایرانی، عراقی، اتریشی، افغانستانی و ترک برگزار شد؛ سخنرانان به مرور شخصیت آن شهیدان بزرگ و بررسی اقدام تروریستی آمریکا از منظر حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد پرداختند. حجت الاسلام سید عامر الحلو، رئیس مرکز شیعیان عراقی در این مراسم، ضمن ایراد سخنرانی، پیام تسلیت آیت ا... سیستانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی را قرائت کرد.
دلنوشته‌هایی برای مقاومت
طی روزهای اخیر، سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا، میزبان عاشقان و رهروان سردار مقاومت بوده‌اند. افرادی که با ملیت‌های گوناگون، در مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی شرکت می‌کنند، دفاتر یادبودی که در محل سفارت قرار داده شده را با نوشته‌های خود پر می‌کنند. تنها در یکی از این موارد، دیروز برای دومین روز متوالی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک( بلاروس) پذیرای علاقه‌مندان مکتب شهادت و ارادتمندان شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی بود. جمعی از دانشجویان ایرانی و اتباع لبنانی، سوری و عراقی با حضور در محل یادمان شهید حاج قاسم سلیمانی در سفارت جمهوری اسلامی ایران - مینسک با اهدای گل به مقام شامخ این فرمانده دلاور سپاه اسلام ادای احترام کردند. همچنین اتباع سوری، عراقی و لبنانی حاضر در این برنامه قدردان تلاش‌های این شهید بزرگ برای برقراری امنیت در منطقه و زحمات او برای مردم سوریه و عراق و لبنان بودند و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پاسخ سخت ایران در قبال آمریکای جنایتکار اعلام کردند منتظر پاسخ کوبنده ایران خواهند بود.
لگدمال کردن پرچم آمریکا
دیروز صبح، مقر نخست‌وزیری عراق، میزبان برگزاری مراسم عزاداری برای شهدای گرانقدر حمله  ایالات متحده آمریکا به جاده فرودگاه بغداد بود. این مراسم، درست یک روز پس از اعلام مصوبه تاریخی پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از عراق برگزار شد. در این مراسم، برهم صالح رئیس‌جمهور، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر، فالح الفیاض رئیس سازمان حشد الشعبی، هادی العامری رئیس سازمان بدر و
نوری المالکی رئیس حزب الدعوه و شماری دیگر از مقامات سیاسی این کشور حضور داشتند. منابع رسانه‌ای عراق با انتشار تصاویری از عبور شرکت‌کنندگان در این مراسم از روی پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر دادند.