معمای 16 ساله قتل 2 مرد در كارگاه نجاری

معمای 16 ساله قتل 2 مرد در كارگاه نجاری


پرونده قتل دو مرد جوان در یك كارگاه نجاری در ازگل پس از 16 سال به نتیجه نرسید و پلیس نتوانست ردی از قاتل پیدا كند. اولیای دم مقتولان كه از دستگیری قاتل ناامید شده‌اند با مراجعه به دادگاه، درخواست پرداخت دیه از بیت‌المال را مطرح كردند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، 31 تیر 83 زمانی كه صاحب كارگاه نجاری در ازگل، مثل هر روز در كارگاه خود را باز كرد با جسد دو مرد جوان كه با دست و پای بسته كف كارگاه افتاده بودند رو‌به‌رو شد.   با تماس مدیر كارگاه، ماموران در جریان ماجرا قرار گرفتند و صاحب كارگاه در اولین اظهارات خود به ماموران گفت: كارگاه من یك كارگر به نام مجید دارد كه از صبح تا حالا خبری از او نیست. چند بار از همسایه‌ها شنیده بودم كه مجید رفتار مشكوكی دارد و مواد مخدر خرید و فروش می‌كند. دو مقتول را نمی‌شناسم و نمی‌دانم چرا به كارگاه من آمده بودند. در حالی كه تنها مظنون پرونده قتل دو جوان، نگهبان كارگاه بود، ماموران هرگز ردی از او پیدا نكردند. اما در كنار جسد دو جوان 15 كیلو مواد مشكوك به تریاك كشف شد كه بعد مشخص شد خرمای آغشته به شن و ماسه بوده و احتمال می‌رفت مرد نگهبان قصد فروش مواد مخدر قلابی به دو جوان را داشته است. با وجود تلاش پلیس، ردی از عامل قتل دو پسر جوان پیدا نشد و روز گذشته اولیای دم هر دو پرونده با حضور در شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران، تقاضای دریافت دیه از بیت‌المال را مطرح كردند. همسر یكی از مقتولان گفت: زمانی كه همسرم همراه دوستش به قتل رسید، پسرم تنها چهار سال داشت.
او الان یك جوان 20 ساله است. برای تامین آینده او اوضاع اقتصادی خوبی ندارم. با توجه به شناسایی نشدن قاتل همسرم، از دادگاه تقاضای دیه از بیت‌المال دارم. در ادامه اولیای دم دومین قربانی جنایت هم خواستار دریافت دیه از بیت‌المال شدند. پس از رسیدگی به این درخواست و محتویات پرونده، قضات دادگاه برای صدور رای وارد شور شدند.