ناگفته‌های تاریخ معاصر در مستند «پدر طالقانی»

ناگفته‌های تاریخ معاصر در مستند «پدر طالقانی»


به گزارش جام جم ، پخش مجموعه مستند داستانی پدر طالقانی به كارگردانی محمدعلی محمددوست كه در پنج قسمت تولید شده بود و دوشنبه‌ها روی آنتن شبكه افق می‌رفت، به پایان رسید؛ در حالی كه در این مستند به لایه‌های پنهان زندگی آیت ا...طالقانی و ناگفته‌های تاریخ معاصر به گونه‌ای جذاب پرداخته شد كه به یكی از مجموعه مستندهای پربیننده سیما تبدیل شد و در زمان پخش خود توانست مورد توجه مخاطبان گسترده‌ای قرار بگیرد.
در ضمن این مستند داستانی، نسخه سینمایی‌اش در جشنواره سینما حقیقت و جشنواره عمار مورد توجه قرار گرفت و جایزه این جشنواره را نیز از آن خود كرد. تهیه كننده این مجموعه پیش از این در گفت‌وگویی عنوان كرده بود جرقه و ایده ساخت این مستند را پیدا كردن كتاب اسناد ساواك درباره آیت‌ا... طالقانی زده بود.
مستند داستانی پدر طالقانی به تهیه كنندگی اباذر صالحیان و كارگردانی محمدعلی محمددوست با مرور زندگی و زمانه مرحوم آیت ا... سید محمود طالقانی با چهره‌های نزدیك به این شخصیت تأثیرگذار انقلاب اسلامی از جمله فرزندان او به گفت‌وگو پرداخت. این مستند محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و شبكه افق سیماست كه نسخه داستانی آن دوشنبه‌ها از شبكه افق سیما پخش می‌شد و به دلیل ساختار و نوع نگاه سازندگان آن به یكی از مجموعه‌های مستند پرمخاطب تبدیل شد.