با سینما کنار هم باشیم

با سینما کنار هم باشیم


دبیر جشنواره فیلم فجر با اعلام این‌كه شعار امسال جشنواره «با سینما كنار هم باشیم» است، از سینماگران درخواست كرد كه با رسالت رسانه‌ای خود صدای مردم ایران در دنیا باشند.
این خبر را ایسنا منتشر كرده و ادامه داده، صبح پنجشنبه (۱۰ بهمن) نشست خبری سی‌و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت با حضور جمعی از مدیران جشنواره و شهرداری برگزار شد.
در ابتدای این نشست، جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی شهرداری تهران با تاكید بر این‌كه شهرداری حامی جشنواره است، به توضیح درباره اسپانسری شهرداری در این دوره از جشنواره كه حاشیه‌ساز هم شده بود پرداخت و گفت: حمایت از جشنواره فجر وظیفه شهرداری است‌ و البته از بقیه جشنواره‌ها هم در حد وسع خود حمایت می‌كند و ممكن است به صورت دیگری باشد. بنای ما در این دوره مشاركت بود نه فقط حمایت و تلاش كردیم آموزش‌های شهروندی را پیش از شروع اكران فیلم‌ها ارائه كنیم و اگر این نكات مورد توجه اهالی فیلم و رسانه به عنوان گروه‌های مرجع قرار گیرد به كم‌شدن بخشی از مشكلات كمك كند. در ادامه، محمودیان، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سیمرغ طراحی شده توسط صنعتگران داخلی كه به برگزیدگان جشنواره اهدا می‌شود، رونمایی كرد.
داروغه‌زاده، دبیر جشنواره فیلم فجر هم در سخنانی به شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و رشادت‌های این سردار و نیز جان‌باختن مسافران در حادثه هواپیمای اوكراینی اشاره كرد و گفت: عده‌ای با توجه به این اتفاق‌ها دوست نداشتند در جشنواره شركت كنند و تا الان همه سینماگران و فیلم‌ها در جشنواره شركت دارند و امیدوارم سینما بتواند كمك كند تا مردم كنار هم باشند. این شعار جشنواره امسال است تا سینماگران هم با رسالت رسانه‌ای خود صدای مردم در دنیا باشند.
دبیر جشنواره درباره تحریم جشنواره نیز گفت: این تحریم بیشتر یك فضاسازی رسانه‌ای بود و ما كه در جشنواره بودیم تحریمی ندیدیم. یكی‌دو‌نفر از هنرمندان تاكید كردند كه در جشنی شركت نمی‌كنند ولی ما هم قرار نیست در جشنی باشیم.
او درباره حضور مسعود كیمیایی نیز گفت: ایشان فیلم‌های خاطره‌سازی در سینما داشته و طبق گفته تهیه‌كننده فیلم‌شان امسال در جشنواره حاضر خواهند شد. داروغه‌زاده درباره پیمان معادی و این‌كه با توجه به انصرافش از جشنواره آیا اثرش در جشنواره داوری می‌شود یا خیر، اظهار كرد: ایشان نگفتند كه در جشنواره شركت نمی‌كنند و با صحبتی هم كه شده احتمالا برای نمایش فیلم به جشنواره می‌رسند اما با این حال از آنجا كه صاحب حقوقی فیلم تهیه‌كننده است نمی‌توان فیلمی را از داوری در هیچ بخشی تحریم كرد مگر این‌كه از طرف تهیه‌كننده نامه كتبی داده شود.