شب پرواز سیمرغ‌ها 

شب پرواز سیمرغ‌ها 



 سی و هشتمین فیلم فجر دیشب تمام شد. اما صد حیف كه این یكی رفت و صد شكر كه دیگری از راه می‌رسد. بله، از همین امشب جشنواره موسیقی فجر كار خودش را آغاز می‌كند، آن هم با اجرای خوبی از اركستر سمفونیك صدا و سیما. اجرایی كه توصیه می‌كنیم از دستش ندهید، نوازنده‌ها و رهبر اركستر سنگ تمامی گذاشته‌اند كه نگوییم برایتان! 
ما چون در جلسات تمرین حضور داشتیم می‌دانیم امشب قرار است چه اجرای خوب و به‌یاد ماندنی ای روی صحنه تالار وحدت برود. حالا قول می‌دهیم روزهای آینده را به موسیقی فجر هم بپردازیم و برایتان بگوییم در این ایام چه خبر بوده، چه اتفاقاتی رخ داده و چه اتفاقات و اجراهایی پیش روی جشنواره خواهد بود. 
 تا یادمان نرفته بگوییم امروز گروه فرهنگ و هنر صفحه 9 تا 11 را نوشته و صفحه 12 را برداشته و برده‌ایم صفحه 20 تا بتوانیم اتفاقات آیین پایانی فیلم فجر را برایتان بنویسیم. یعنی همه رفتند خانه و ما ماندیم پای تلویزیون. ساناز قنبری هم حاضر در سالن اختتامیه. از شما چه پنهان حسابی هم خسته بودیم، اما خوشحال و پرانرژی. مگر چند رویداد سینمایی به این خفنی و باحالی در سراسر سال داریم؟ اصلا عادی است كه تا پرواز آخرین سیمرغ روی 
شانه صاحبش منتظر بنشینیم و گزارشی برایتان بنویسیم جذاب 
و خواندنی. 
 در سه صفحه دیگر  امروز مثل روزهای قبل صفحات 10 و 11 به سینما اختصاص دارد. علی رستگار كه هر روز برایتان درباره فیلم‌های اكران‌شده در جشنواره می‌نوشت و زرشك و تمشك به دوستان سینماگر و بازیگر تقدیم می‌كرد، امروز پرونده میوه‌هایش را با نوشتن از فیلم‌های اكران شده در چند روز پایانی جشنواره می‌بندد. 
 در كنارش صابر خان محمدی تازه از لاهیجان برگشته و البته سوغات نیاورده هم برایتان از خفن‌های جایزه اسكار امسال نوشته است. نه فقط نوشته كه عكس‌های خوب و نكات جالبی هم از دل این رویداد بیرون كشیده و تحلیل كرده است. برای نظم بیشتر بگویم استاد علی در صفحه 10 حضور دارد و صابر خان صفحه 11 را در تیول خود گرفته و چه كرده! 
 در صفحه 9 هم زینب مرتضایی فرد رفته سراغ فیلم‌هایی كه به موضوع كودكان كار پرداخته‌اند. چرا؟ خب همه چیز را همین جا بگویم كه چیزی نمی‌ماند برای خواندن. خودتان می‌توانید گزارش را بخوانید و ببینید چرا همكارمان رفته سراغ این موضوع. در همین حد برایتان بگوییم كه كلی نام آشنا و فیلم خوب در گزارش همكارمان انتظارتان را می‌كشد تا درباره‌شان بخوانید  و شاید هم دلتان بخواهد بعضی از آنها را دوباره تماشا کنید.