«خورشید»  حال همه را عوض كرد 

«خورشید»  حال همه را عوض كرد 


 هر چند اصولا طلوع خورشید، برنامه و زمان بندی خاص خودش را در هر نقطه از جهان دارد، اما گاهی هم پیش می‌آید كه كمی دیر طلوع كند، نمونه اش همین «خورشید» مجید مجیدی كه هر چند دیر به جشنواره رسید، اما بالاخره رسید و حال جشنواره را هم بهتر كرد. هم فضای فیلم توانست اغلب مخاطبانش را راضی كند و هم نشست فیلم كه با حضور كارگردان و بازیگران در سالن سینمای رسانه برگزار شد فضایی گرم و صمیمی داشت، از حرف‌های همدلانه مجیدی و نصیریان تا اشك‌هایی كه حاضران پس از شنیدن حرف‌های كودكان كار ریختند، همگی توانستند خاطره خوشی را از اكران و نشست رسانه‌ای آخرین فیلم اكران شده بخش مسابقه در جشنواره 
سی و هشتم فجر رقم بزنند. 
تازه ترین ساخته مجیدی در آخرین روز جشنواره فیلم فجر یعنی عصر روز دوشنبه در سالن رسانه‌ها اكران شد و مجیدی و علی نصیریان به حواشی و اتفاقات بسیاری كه طی ایام برگزاری، گریبان جشنواره را گرفته بود با بیانی منطقی پرداختند و تلاش كردند این نكته مهم را بیان كنند كه مهم تر از هر حرف و حاشیه‌ای گرم نگه داشتن فضای جشنواره است. 
مجیدی ابتدای این نشست به تلخی‌هایی كه طی چند ماه گذشته با آنها روبه رو بودیم، پرداخت و از كنار این حوادث مهم این مدت بی تفاوت نگذشت. او پس از ادای دین به شهدای انقلاب بیان كرد: در ماه گذشته شاهد حوادث تلخی بودیم مثل شهادت سردار سلیمانی و سقوط هواپیما كه دل همه ما را به درد آورد و به روح پاك آن عزیزان درود می‌فرستیم. ضمن این‌كه با  اتفاق‌های تلخ دیگری از جمله سیل در برخی نقاط كشور هم روبه‌رو بودیم. به عنوان یك فیلمساز كه همیشه دغدغه‌های اجتماعی‌ام را بیان كرده‌ام، امیدوارم مسؤولان قدر این مردم شریف را بدانند و سال آینده برای همه سال خوبی باشد.‌
او همچنین درباره دیر رسیدن فیلم به جشنواره گفت: هر چند فیلم كمی دیر رسید، اما به هر حال‌ مهم این بود كه تنور جشنواره را داغ نگه داریم و در این رویداد ‌ملی حاضر شویم.
علی نصیریان هم‌ در این نشست درباره حضور نداشتن فیلم داریوش مهرجویی ‌و تحریم ‌جشنواره از سوی مسعود كیمیایی گفت: آقای مهرجویی قبلا گفته بود فیلمش را به جشنواره نمی‌فرستد و بحث تحریم از سوی ایشان مطرح نبود. آقای كیمیایی هم بعد از فرستادن فیلمش چنین تصمیمی گرفت. بنده معتقدم باید این آزادی را برای هر كسی قائل شد كه بخواهد بیاید یا نیاید. من احترام قائلم برای آقای كیمیایی و مهرجویی‌ و همین‌طور آقای مجیدی كه فیلمش را به جشنواره فرستاد. پس از صحبت‌های همدلانه مجیدی و نصیریان، روح‌ا... زمانی، سید محمد‌مهدی موسوی‌فر (كودك كار) و مانی غفوری، شمیلا و ابوالفضل شیرزاد (كودكان ‌كار) كه بازیگر فیلم بوده و در سالن حضور داشتند، تجربه‌های دشوارشان از كاركردن در سن كودكی را با بغض و اشك بیان  کرده و لحظات تاثر برانگیزی ‌را برای حاضران رقم زدند.