محاكمه قهرمان كشتی به اتهام قتل مرد راننده

محاكمه قهرمان كشتی به اتهام قتل مرد راننده


قهرمان كشتی و دانشجوی رشته حقوق از حدود یك‌سال قبل به اتهام قتل یك جوان مسافركش در زندان است. متهم هفته قبل در دادگاه از جنایت خود اظهار ندامت كرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، 27 مهر 97، رسیدگی به پرونده قتل جوان مسافركش در نزدیكی ایستگاه مترو آزادگان در دستور كار پلیس قرار گرفت.
دوست مقتول كه در صحنه درگیری همراه او بود به پلیس گفت: دوستم به نام صابر در كنار‌گذر مترو با خودروی تیبا مقابل یك ماشین پیچید. یكدفعه راننده خودرو شروع به فحاشی كرد و من با او درگیر شدم. صابر قصد فیصله دادن به غائله دعوا را داشت و برای جدا كردن من و آن مرد وارد درگیری شد، اما یكدفعه آن جوان با ضربات قمه، من و صابر را مجروح كرد و صابر جان خود را از دست داد.
با اطلاعاتی كه دوست صابر از شماره پلاك خودرو متهم در اختیار ماموران قرار داده بود، ماموران اقدام به دستگیری عامل جنایت كردند.
متهم در برخورد با پلیس به قتل اعتراف كرد و گفت: پدرم در نزدیكی مترو پاركینگ دارد و من روز حادثه قصد ورود به پاركینگ پدرم را داشتم، اما با راننده تیبا و دوستش درگیر شدیم. آنها با چوب‌دستی به من حمله كردند و من برای دفاع از خودم چاقو كشیدم.
با اعتراف متهم، پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد و هفته قبل متهم پای میز محاكمه رفت.
در ابتدای جلسه رسیدگی پدر و مادر مقتول به عنوان اولیای دم تقاضای قصاص قاتل فرزندشان را كردند. پدر صابر گفت: به ما گفتند كه قاتل فرزندم یك قهرمان كشتی است، اما فرزند من هم ورزشكار بود و در فوتبال چند مقام كسب كرده بود. فرزندم ناجوانمردانه به قتل رسید و از قصاص قاتل گذشت نمی‌كنم.
سپس متهم كه قبل از دستگیری در رشته حقوق درس می‌خوانده، در دفاع از خود گفت: اتهامم را قبول دارم اما از كرده خودم خیلی پشیمانم. روز حادثه همه چیز در چند دقیقه اتفاق افتاد و درگیری اصلی من با دوست مقتول بود. وقتی آن جوان با من درگیر شد، چون برای رسیدن به محل كار پدرم عجله داشتم، خیلی عصبانی شدم. من چاقو همراه نداشتم و چاقو را از دست دوست صابر گرفته بودم. با همان هم به مقتول و دوستش ضربه زدم.
متهم در آخر از اولیای دم تقاضای بخشش كرد. قضات دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهم برای صدور رای وارد شور شدند.