بعد از مكرون، سنگین‌ترین تیم حفاظت در فرانسه  برای من بود

زم در دومین جلسه دادگاه:

 بعد از مكرون، سنگین‌ترین تیم حفاظت در فرانسه  برای من بود

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات روح‌ا... زم معروف به نیما دیروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، شاكیان به طرح شكایت خود پرداختند و سپس قاضی از متهم خواست برای دفاع در جایگاه حاضر شود.
روح ا... زم با قرار گرفتن در جایگاه متهم اعلام كرد: من نمی‌توانم برای این تعداد اتهاماتی كه ذكر شد یك جا دفاع كنم؛ بنابر این اتهاماتم را یك به یك ذكر كنید.
رئیس دادگاه تصریح كرد: شما در خصوص اتهام افساد فی‌الارض كه منتسب به شماست، توضیح بفرمایید.
روح‌‌ا... زم بیان كرد: من این اتهام را قبول ندارم.
قاضی پرسید: چه سالی وارد فرانسه شدید؟
زم پاسخ داد: تقریبا شهریور ۹۱ بود كه وارد فرانسه شدم؛ من در مالزی ازدواج كرده بودم لذا با دختر و همسرم به فرانسه رفتیم؛ در سال ۹۳ با سحام نیوز همكاری كردم؛ سال ۹۵ بود كه با یك جمعی متشكل از مجید نیك‌نام ساكن آمریكا، بابك اجلالی ساكن آمریكا، شمس ساكن تركیه و سام محمودی سرابی تصمیم گرفتیم یك سایت خبری راه بیندازیم. البته صحبت راه اندازی این سایت از سال‌های ۹۲ و ۹۳ مطرح بود، اما پول می‌خواست؛ در نهایت سال ۹۵ از سحام بیرون آمدم و آمد نیوز را شروع كردیم.
بسیاری از اطلاعات ما دریافتی بود
وی ادامه داد: بسیاری از اطلاعات رسیده به ما دریافتی بود. ظرف سه سال برخی افراد هم به آمدنیوز وصل شدند. قبل از دی ۹۶ آمدنیوز را رها كردم و تا اواسط ۹۷، كنترل آمدنیوز با من نبود و سام محمودی سرابی آن را اداره می‌كرد كه گرایش كمونیستی داشت. به علت برخی اتفاقات در سال ۹۷ دوباره آمد نیوز را گرفتم.
رئیس دادگاه بیان كرد: درباره وقایع و اتفاقات ۹۶ بیشتر توضیح بدهید؟ آیا مسوولیت جان افرادی را كه در تظاهرات كشته شدند، می‌پذیرید؟ صراحتا از اغتشاشگران می‌خواستی به خیابان بریزند. ثابت كن در دی ۹۶ در آمدنیوز نبوده‌ای.
متهم در این بخش بدون پاسخگویی به سوالات قاضی گفت: این موضوع ارتباطی با من ندارد.
همكاری با سرویس اطلاعاتی فرانسه
قاضی گفت: درباره همكاری با سرویس اطلاعاتی فرانسه توضیح دهید؟
متهم زم گفت: پس از مكالمه روحانی و مكرون، از پلیس فرانسه با من تماس گرفتند و گفتند در خطر ترور هستی و شش یا هفت جلسه طول كشید تا من را بشناسند و حدود چهار یا پنج ماه این رفت و آمد‌ها ادامه داشت و ایمیل دادند كه گزارش‌ها را در خصوص اخبار خودت ارسال كن. گزارش‌ها را ارسال كردم.
زم افزود: حفاظت نامحسوس گذاشتند تا این كه نشانی خانه، تلفن، كارت‌های بانكی و مشخصاتم در سایت‌های داخلی منتشر شد. پس از آن نشانی را به پلیس دادم و ۲۴ ساعت بعد خانه من را عوض كردند و تیم حفاظت سنگینی قرار دادند و هر دو ماه یك بار با من قرار می‌گذاشتند. تعیین وضعیت حفاظت می‌كردند و به من گفتند بعد از مكرون سنگین‌ترین تیم حفاظت برای توست. درباره شرایط ایران با من مشورت می‌كردند و در خصوص تحلیل وضعیت صحبت می‌كردیم.
آمریكا دولت متخاصم نیست
رئیس دادگاه گفت: درباره همكاری با دولت متخاصم آمریكا توضیح بدهید؟
متهم زم گفت: آمریكا دولت متخاصم نیست.
قاضی بیان كرد: به دستور ترامپ سردار عزیز ما را دولت تروریست و متخاصم آمریكا به شهادت رساند مگر در كنگره بودجه علیه نظام تصویب نمی‌كنند؟
متهم زم گفت: اسرائیل متخاصم است، در فرانسه احساس خطر كردم و با یك نفر كه در (NSA) بود ملاقات كردم و به دنبال مهاجرت به آمریكا بودم و قرار ملاقات نیز با او را در بارسلون اسپانیا گذاشته بودیم.