فردا برای ایران

رهبر معظم انقلاب: هرکس به ایران غلاقه مند است در انتخابات شرکت کند

فردا برای ایران


چگونه می‌توانیم قوی شویم؟
«ملت عزیز ایران باید همتشان این باشد که قوی بشوند.» این گزاره مطرح شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۸ نوعی جمع‌بندی کلان ناظر به وظایف عموم مردم و مسؤولان از سوی ایشان بود: «باید ملت ایران و مسؤولین کشور تلاششان برای قوی شدن کشور و قوی شدن ملت باشد، با اتحاد، با حضور، با صبر و استقامت و با کار سخت و پرهیز از تنبلی؛ این اگر [محقق] شد، به توفیق الهی، به فضل الهی، ملت ایران در آینده‌ نه‌چندان دوری آنچنان خواهد شد که دشمنان حتی جرات تهدید هم پیدا نکنند.»
از نگاه حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای راه پیشرفت، دستیابی به عزت و ایستادگی موثر مقابل دشمنی‌ها و توطئه‌ها، ارتقای «اقتدار و قدرت ملی» است. قدرت ملی نیز شامل مولفه‌ها و عناصر مادی و معنوی به‌صورت توأمان است.
نگاهی به بیانات رهبر انقلاب نشان می‌دهد ایشان قوی‌ شدن را صرفا در یک حوزه، محدود نمی‌بینند و تاکید دارند در همه حوزه‌ها باید قوی شد.  در اینجا بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب درباره قوی شدن در حوزه‌های مختلف ذکر شده است. ایشان در سخنرانی‌های خود در چند نوبت، مجلس قوی را از مولفه‌های قدرت عنوان کرده‌اند.
 اگر قوی نباشیم به ما زور می‌گویند
اگر ملتی قوی نباشد و ضعیف باشد، زور خواهد شنفت، به او زور می گویند؛ اگر ملتی قوی نباشد، باج‌گیران عالم از او باج می‌گیرند، از او باج می‌خواهند؛ اگر بتوانند به او اهانت می‌کنند؛ اگر بتوانند زیر پا او را لگد می کنند. طبیعت دنیایی که با افکار مادی اداره می شود، همین است؛ هر که احساس قدرت بکند، نسبت به کسانی که در آنها احساس ضعف می کند، زورگویی خواهد کرد؛ چه نسبت به فرد، چه نسبت به ملت... اگر یک ملتی به خود نیاید، خود را قوی نکند، دیگران به او زور می گویند. بعضی ملت‌ها هستند که تا قوی شدن، فاصله‌ زیادی دارند؛ امیدی وجود ندارد که بخواهند در خود آن نیرویی را که بتوانند مقابله کنند با زورگویان و گردن‌کلفت‌های عالم، ایجاد کنند؛ اما ملت ما این‌جور نیست؛ ما اولا استعداد قوی شدن، زیاد داریم؛ امکانات و ظرفیت‌ها هم زیاد داریم؛ ملت ما به ‌سمت اقتدار ملی هم راه افتاده و راه زیادی پیموده است.
 ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
 قوی شدن، فقط در زمینه‌ نظامی و امنیتی نیست
دشمن همه‌ توان خودش را به کار برده برای این که شما را نابود کند. بعضی از مسؤولینِ دولت‌هایی که با ما مواجه اند و مقابلند، این را صریحا امروز می گویند؛ صریح می گویند درصدد نابودی نظام جمهوری اسلامی هستند... از هر بهانه‌ای هم استفاده می کنند. شما موشک ماهواره‌بر به فضا پرتاب می کنید، ناگهان می‌بینید که در دنیا جنجال درست کرده‌اند. یک کار علمی، یک کار فنی، یک کاری که برای یک کشور لازم و بسیار عادی و معمولی است، وقتی شما انجام می دهید، می‌بینید جنجال راه میندازند؛ اینها نشانه‌های این است که بایستی بیشتر مراقب باشید. پاسخ این برخوردها هم کار قوی و جهادی و حساب‌شده است؛ پاسخ به این دشمنی‌ها قوی‌تر شدن است. مراد من از قوی‌تر شدن، فقط در زمینه‌ نظامی و امنیتی نیست، البته در آنجاها باید قوی شد، اما در زمینه‌ اقتصادی باید قوی بشوید، در زمینه‌ فرهنگی باید قوی بشوید، در زمینه‌ حفظ هویت اسلامی و انقلابی باید روز‌به‌روز قوی‌تر و عمیق‌تر بشوید؛ این پاسخِ دشمنی‌های دشمن است.
 ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
 ثبات سیاسی، وحدت ملی و پایبندی به اصولِ انقلاب، عناصر قدرت هستند
عناصر قدرت ما چیست؟ استقرار و ثبات سیاسی است، امنیت اجتماعی است، وحدت ملی است، پایبندی به اصول و مبانی انقلاب است، حرکت پیشرفتِ رو به‌ توسعه‌ علمی است، توسعه و تعمیق فرهنگ انقلابی و اسلامی است؛ اینها عناصر قدرت ما است؛ [دشمنان] با اینها مخالفند. البته با پیشرفت نظامی ما هم مخالفند، با موشک ما هم مخالفند، با حضور ما در منطقه هم مخالفند؛ چون اینها هم جزو عوامل قدرت و عناصر قدرت ما است.
 ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
 علم، شخصیت ملی و هویت انقلابی، قدرت‌ساز هستند
کشور را باید قدرتمند کنید. قدرت فقط به سلاح نیست؛ مهم‌ترین ابزار قدرت و مهم‌ترین عنصر قدرت‌ساز، علم و شخصیت ملی است. شخصیت افراد، ایستادگی، هویت، هویت انقلابی؛ اینها است که قدرت می سازد. ایمان، به ملت ما قدرت داد، انقلاب، به ملت ما قدرت داد. وقتی قدرت داشته باشید و دشمن ببیند قدرت شما را، ناچار عقب‌نشینی خواهد کرد؛ وقتی ما در مقابل دشمن از نشان دادن و عرضه کردن مبانی و عناصر قدرت خودمان اجتناب کنیم، پرهیز کنیم، بترسیم، ملاحظه کنیم، دشمن پُررو می شود.
 ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
 با امید، کار و بستن رخنه‌ها می‌توان قوی شد
عناصر قوت چیست؟ چگونه می شود فهمید و قبول کرد که ما قوی هستیم؟ روحیه، امید، کار و تلاش، شناخت رخنه‌های اقتصادی، رخنه‌های فرهنگی، رخنه‌های امنیتی - اینها را بشناسید و این رخنه‌ها را ببندید - هم‌افزایی دستگاه‌های مسؤول - به هم کمک کنند دستگاه‌ها - هم‌افزایی دستگاه‌های مسؤول با مردم؛ اینها عناصر قوت است.
 ۱۳۹۳/۴/۱۶
 اگر در اقتصاد قوی شویم، تحریم بی‌اثر می‌شود
در اقتصاد، اگر ما قوی شدیم و قدرتمند شدیم، دیگر تحریم معنی ندارد و تحریم یک کار زائدی می شود؛ اگر ما در داخل توانستیم اقتدار اقتصادی به دست بیاوریم، آنها خودشان می‌آیند به دریوزگی، می‌آیند دنبال ارتباط اقتصادی؛ نه [فقط] تحریم نمی کنند، بلکه اگر ما تحریم کنیم، آنها می‌آیند می گویند تحریم نکنید؛ طبیعت کار این است. در زمینه‌ سیاست هم همین است، در زمینه‌های گوناگون هم همین است.
 ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
 مجلس قوی از مولفه‌های قوی‌ شدن
«مجلس قوی» از مؤلفه‌های قوی شدن ایران است و تشکیل مجلس قوی نیز به رأی بالای ملت وابسته است.
16/11/1398
تنها راه مأیوس شدن دشمنان، قوی شدن ایران است و یکی از مصادیق ایرانِ قوی، مجلسِ قوی است، مجلسی که بتواند با تصویب قوانین لازم و با هدایت دولت‌ها به مسیر مطلوب، کشور را مصونیت ببخشد.
 29/11/1398