كرونا هست مهربانی هم هست

كرونا هست مهربانی هم هست


هی هر روز نوشتیم یك روز گرم دیگر، یك روز سرد دیگر، یك روز معمولی دیگر تا بالاخره روزهای غیرمعمولی از راه رسیدند.
این كرونای ملعون اگر ستون پشت صحنه را می‌خواند بساطش را جمع كند و برود.
ما دلمان روزهای معمولی می‌خواهد. روزهای خیلی معمولی‌ای كه نگران نبودیم، نه این‌كه نگران نباشیم‌ها... لااقل نگرانی جمع در این حد نداشتیم. هر كدام از بچه‌های روزنامه سرفه می‌كردند یك كیلومتر و نیم ازشان فاصله نمی‌گرفتیم و... خلاصه كه باید روی ماه روزهای معمولی را بوسید و حسابی دوستشان داشت. كجایید روزهای معمولی....
نگارنده داشت به عادت زشت و معمول اغلبمان گرفتار حسرت می‌شد كه گوشش را كشیده و چند تا تشر هم زدم كه بساط حسرت خوردن را جمع و در زمان حال زندگی كند.
بعد هم به یادش آوردم از مهربانی‌های این روزهای همكاران. مثلا آقای مظاهری را كه یادتان هست، همان جناب به قول خودش كمینه و به قول ما بیشینه. آمدیم و دیدیم وقتی رفته برای خودش ژل ضدعفونی دست بخرد، فكر كرده شاید بچه‌های گروه فرهنگی هم به این كالای مهم این روزها نیاز داشته باشند، برای همه‌شان در این روزگار قحطی ژل‌های ضدعفونی رفته و برای همه مان خرید كرده تا یادمان بیاورد كرونا هست، اما مهربانی هم هست، مظاهری هم هست.
خلاصه كه حال خوبی را تجربه كردیم و یادمان آمد در هر شرایطی می‌شود مهربان بود و روزهای معمولی و غیر معمولی را با همین مهربانی‌ها شیرین كرد.
این را هم بگوییم كه جناب بیشینه الهی كرونا و هر بلای دیگری از شما دور باشد. بعدش هم برویم سراغ ماجراهای صفحات امروز كه آگهی‌ها نصفشان را نوش جان كرده است.
در همین صفحه 9 رفته‌ایم سراغ رضا مافی، هنرمند برجسته و به رویدادی كه درباره او و آثارش در جشنواره تجسمی فجر برگزار می‌شود، پرداخته ایم.
در دو صفحه بعدی هم باز سینمایی‌های گروه گل کاشته‌اند. علی رستگار و ساناز قنبری دو صفحه ویژه بسته‌اند برای آثار شبكه نمایش خانگی. سریال مانكن را هم كه به تازگی تمام شده به عنوان یك نمونه موردی انتخاب و بررسی كرده‌اند. بروید 10 و 11 تا این گزارش و تحلیل‌ها را بخوانید.
در صفحه 12 هم آذر مهاجر از روزگار كرونایی جهان و معضلاتی که برای هنر ایجاد کرده، نوشته است. این‌كه این ویروس ملعون در چین چه كرده و چه معضلاتی را در عرصه فرهنگ و هنر ایجاد كرده است. حالا در ایران هم از راه نرسیده در فرهنگ و هنر تعطیلی‌ها و لغوها و اتفاقاتی به بار آورده كه همكارمان تحلیلشان كرده است.  البته باز هم تاکید می‌کنیم چند سوژه جذاب داشتیم که آگهی‌ها فرصت پرداختن به آنها را از ما گرفت. طی روزهای آینده این سوژه‌ها را که با حال و هوای این روزهای جامعه هم نزدیک است در همین صفحات بخوانید.