به رهبری  افتخار می‌كنیم

به رهبری افتخار می‌كنیم


دکتر سیامك مره‌صدق
 نماینده كلیمیان
وظیفه خودم می‌دانم به عنوان عضو كوچكی از جامعه پزشكی كشور از عنایت مقام معظم رهبری تشكر كنم. این نكته حائز اهمیت است كه با وجود برخی سم‌پاشی‌ها كه حتی از سوی برخی از مسؤولان كشور نسبت به جامعه پزشكی كشور صورت می‌گیرد، ایشان با بصیرت والایشان مسائل را به خوبی تبیین می‌كنند و رهنمود می‌دهند.
 این رویه برای من به عنوان یك شهروند ایرانی باعث افتخار است كه رهبری با این درجه بالا از بصیرت و بینش عمیق سیاسی و اجتماعی داریم. متاسفانه طی چند سال اخیر جامعه پزشكی به‌واسطه سودجویی‌ اقلیتی دچار هجمه‌های فراوان بود. اما امروز شاهدیم كه جامعه پزشكی به عنوان سربازان سلامت كشور در صف اول مقابله با این ویروس قرار دارند. بدنه پزشكان افرادی زحمتكش و خدوم هستند كه وظیفه خود را در قبال مردم بدون‌منت انجام می‌دهند.
وظیفه اولیه پزشكان و پیراپزشكان در این شرایط از بین بردن اضطراب و نگرانی است كه در مردم وجود دارد. به خاطر این‌كه وجود اضطراب می‌تواند شیوع بیماری را بیشتر كند و آرامش روانی جامعه را بهم بزند.
 خوشبختانه جامعه پزشكان با حضور مستمر در محل كار وظایف خود را به صورت دقیق انجام می‌دهند. از جمله مهم‌ترین اقدامات در این زمینه آموزش اولیه به مردم برای مقابله با این ویروس است. رسانه‌ها می‌توانند این آموزش‌ها را به صورت مكرر با مردم در میان بگذارند. جامعه پزشكی وظیفه خود می‌داند كه در این شرایط با تمام وجود در خدمت مردم و اهداف عالیه نظام باشد و به‌ویژه بذل توجه و محبت مقام معظم رهبری انرژی ما پزشكان را چند صد برابر كرد.