می‌بریم، به عشق هواداران

نوراللهی: چطور ممكن است چهار سال با مهندسی قهرمان شویم؟!

می‌بریم، به عشق هواداران

 كاپیتان این روزهای پرسپولیس احمد نوراللهی است؛ هافبك آرام و كم‌حاشیه‌ای كه هیچ یك از مربیان پرسپولیس نتوانستند از نامش در لیست خود چشم پوشی كنند. علی دایی، حمید درخشان، برانكو ایوانكوویچ، گابریل ‌كالدرون و حالا یحیی گل‌محمدی از احمد در پست تخصصی اش یعنی هافبك دفاعی سود می‌برند و احمد توانسته از هر پنج مربی سرخپوشان طی سال‌های اخیر و همچنین كارلوس كی‌روش و مارك ویلموتس به عنوان مربیان تیم ملی رای اعتماد بگیرد. حضور او در میدان برای هواداران پرسپولیس هم خوشایند بوده و نمی‌توانند جانشینی برای احمد متصور شوند. این بازیكن سهم بزرگی در رقم خوردن برتری ۳ بر یك سرخپوشان مقابل شهرخودرو ایفا كرد.
نوراللهی در مورد این دیدار به خبرنگار جام‌جم گفت: «در این بازی، عملكرد همه بازیكنان خوب بود. ما قبل از بازی، یك هدف بزرگ را دنبال می‌كردیم و می‌خواستیم با كسب یك پیروزی دیگر، جایگاهمان در صدر جدول را بهبود ببخشیم. به همین خاطر بود كه با تمام وجودمان بازی كردیم. همه بازیكنان پرسپولیس بهترین عملكرد خود را به نمایش گذاشتند و یك بازی خوب و قدرتمندانه را نشان دادیم تا در روزی كه سكوهای ورزشگاه آزادی خالی بود، به عشق طرفداران مان صاحب سه امتیاز كامل بازی شویم.»
همه با جان و دل بازی می‌کنند
كاپیتان سرخپوشان در مورد عملكرد خود و همبازیانش در جدال با شهرخودرو مشهد اضافه كرد: «انصافا همه با جان و دل بازی كردند. فراموش نكنید كه شرایط سختی بر جامعه حكم‌فرماست و به همین علت نمی‌توانستیم از هواداران مان سود ببریم. در روزی كه طرفدارانمان نبودند، موفق شدیم سنجیده و با هماهنگی بالایی بازی كنیم و برنده به رختكن برگردیم. پیروزی مقابل شهرخودرو كه یكی از حریفان ما در مسیر قهرمانی است، اهمیت بالایی داشت و حالا هم با شنیدن خبر پیروزی مقابل سپاهان با حكم كمیته انضباطی، خوشحالیم. البته صحبتی در مورد آن دیدار كه اصلا برگزار نشد، ندارم فقط امیدوارم این موفقیت‌ها برای پرسپولیس ادامه داشته باشد تا بتوانیم یك قهرمانی دیگر را به طرفداران تیم هدیه بدهیم. ما با سرعت زیادی در حال رفتن به سمت قهرمانی چهارم هستیم و امیدوارم در ادامه بازی‌ها بتوانیم همراه هوادارانمان باشیم و با هم، پیروزی‌ها را جشن بگیریم.»
استراحت به موقع
این بازیكن اضافه كرد: «با دستور آقا یحیی دو روز استراحت داریم. دلیل این استراحت، لغو دیدارمان مقابل التعاون عربستان در لیگ قهرمانان آسیا است. باید جمعه (دیروز) به امارات می‌رفتیم اما پرواز به دبی و بازی هفته سوم‌مان لغو شده و از این رو می‌توانیم كمی استراحت كنیم. ما در این هفته‌ها، تقویم پرفشار و شرایط خاصی داشتیم و قطعا استراحت بیشتر می‌تواند ریكاوری روحی و تاكتیكی خوبی برای ما باشد؛ به خصوص كه این روزها بازیكنان با تاكتیك‌های كادرفنی جدید آشنا می‌شوند و برای موفقیت بیشتر نیاز داشتیم تا زمان بیشتری در كنار هم هنگام تمرینات صرف كنیم. خدا را شكر می‌كنم كه در همین مدت با گل محمدی نتایج بسیار خوبی گرفتیم و می‌توانیم همین روند را برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر ادامه بدهیم.»
نوراللهی در پاسخ به این سوال كه به نظر می‌رسد تمركز دفاعی تیم برای مدتی به هم ریخته بود و به همین علت، پرسپولیس در سه بازی شش گل دریافت و كرده و نتوانست به پیروزی برسد، این طور پاسخ داد: «نمی‌توانیم این موضوع را بپذیریم. بازیكنان ما همیشه در بهترین حالت روحی و روانی وارد میدان شدند و عملكرد خوبی هم داشتند. ما مقابل استقلال، دو بار بازی باخته را برگرداندیم. برابر الدحیل اسیر اتفاقات بازی شدیم كه مردم همه چیز را دیدند. برابر الشارجه هم آمار نشان می‌دهد كه سوار بر بازی بودیم ولی حریف با دو حمله توانست دو گل بزند. همیشه تمركز تیم در بالاترین حد خود بوده اما گاهی بدشانسی نصیب‌مان می‌شود. به هر حال این موضوع نمی‌تواند سرعت پرسپولیس به سمت كسب موفقیت‌های بیشتر در این فصل را كم كند».
این همه قهرمانی همه با مهندسی؟
این بازیكن در مورد شایعات اخیر و ادعای برخی مربیان و مدیران سایر تیم‌ها مبنی بر مهندسی قهرمانی‌های پرسپولیس از سوی یك ارگان مهم گفت: «متاسفانه اتهام‌زنی در فوتبال به امری رایج تبدیل شده است. البته هر كسی نظر خودش را دارد و می‌تواند هر طور كه خواست، در مورد فوتبال ایران صحبت كند اما من می‌گویم این طور هم نیست كه چهار سال پشت سر هم یك تیم قهرمان شود و فقط دلیل قهرمانی هایش به خاطر مهندسی نتایج باشد. بچه‌های ما طبق همه آنالیزها بهترین سال‌های خود را پشت سر گذاشته‌اند و از جان و دل جنگیدند تا این افتخارات را كسب كنند. قهرمانی برای تیمی مثل پرسپولیس كه همیشه فشارهای زیادی را تحمل می‌كند، كار آسانی نیست ولی دیدید كه ما در زمان حضور برانكو ایوانكویچ همه چیز را تغییر دادیم و این شرایط در فصل جاری هم ادامه دارد. همین حالا با یحیی گل محمدی سرعت خوبی به سمت قهرمانی داشتیم و امیدوارم بتوانیم قهرمانی این فصل را هم تقدیم هوادران كنیم اما تلاش همه ما، حمایت هواداران و زحماتی كه كادرفنی و مدیریت باشگاه برای تیم می‌كشند، نباید باعث ایجاد یكسری شایعات شود. قهرمانی‌های ما با تلاش خودمان به دست آمده است نه مسائل دیگر.»