سایه سنگین اینستاگرام روی  كاربران ایرانی

مکتب‌خونه

سایه سنگین اینستاگرام روی كاربران ایرانی

شبكه‌های اجتماعی كم و بیش دارای قوانین و سیاست‌های یك طرفه و آزار‌دهنده  است. احتمالا برای شما و اطرافیانتان هم پیش آمده باشد كه اینستاگرام پست یا استوری‌تان را حذف كرده و بعد از آن با افت شدید لایك، بازدید، تعداد كامنت و فالوور مواجه شده باشید.
اوج این سختگیری‌ها بعد از خبر شهادت شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و انتشار گسترده تصاویر و فیلم‌های سردار دل‌ها گریبان كاربران این شبكه اجتماعی را گرفت تا جایی كه در اقدامی عجیب تمام مطالب مرتبط با حاج قاسم را حذف كرد و بعد از آن كاربران دچار محدودیت‌های خاص شدند. شاید اصطلاح «شدوبن یا ممنوعیت در سایه» را نشنیده باشید. شدوبن مسدود و بلاك كردن محتوای كاربرانی است كه مطالب آنها بر خلاف قوانین اینستاگرام باشد.
 چگونه بفهمیم گرفتار شدوبن  (shadow ban)  شده‌ایم؟
برای این كار بعد از حذف پست یا استوری توسط اینستاگرام یك پست با هشتگ غیرمعروف و مخصوص خودتان منتشر كرده و از دوستانتان بخواهید با حساب كاربری دیگری هشتگ پست شما را لمس كنند. اگر پست شما در فهرست هشتگ‌های منتشر شده نبود، باید بگوییم كه صفحه شما دچار «ممنوعیت در سایه» شده است و احتمالا در كمترین حالت 14 روز با افت شدید لایك و كامنت رو به رو خواهید بود. تنها راه فرار از شدوبن گذر زمان و انتظار است! پس گول سایت‌های شدوبن و كامنت گذاشتن به زبان انگلیسی را نخورید!
یكی دیگر از راه‌های پی بردن به محدودیت توسط اینستاگرام جست‌وجوی آیدی صفحه خود با حساب كاربری دیگری است. اگر مجبور بودید برای پیدا كردن صفحه خود تا آخرین حرف انگلیسی آیدی را تایپ كنید مطمئن باشید كه گرفتار شدوبن شده‌اید.

چند نكته برای اجتناب از «شدوبن» شدن
    از هشتگ‌های ممنوعه اینستاگرام استفاده نكنید.

   از ربات‌های افزایش عضو استفاده نكنید.

   قید لایك كردن و كامنت گذاشتن بیش از اندازه را بزنید.

   از هشتگ‌های تكراری در پست‌ها استفاده نكنید.

   اطمینان پیدا كنید ریپورت نشده‌اید.




در روزهای آینده توضیحات بیشتری در مورد
این بیماری اینستاگرام منتشر
خواهیم کرد.