زلـزلـه در  پرسپولیس

انصاری‌فرد شبانه استعفا کرد و رفت

زلـزلـه در پرسپولیس

دمل چركین اختلاف در هیات مدیره پرسپولیس بالاخره بیرون زد. حتی فرار قرمزها برای كسب چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ و اختلاف 10 امتیازی آنها با تیم دوم جدول هم باعث نشد ذره‌ای از اختلاف موجود در هیات مدیره كم شود. حالا در شرایطی كه آوار جریمه یك میلیون و ۷۳۵ هزار یورویی فیفا روی سر باشگاه پرسپولیس خراب شده، مدیرعامل این تیم هم شبانه از سمت خود استعفا کرد، تا مشخص شود باشگاه پرسپولیس هم به ویروس مبتلا شده است.

ماجرا از بركناری مدیر روابط عمومی باشگاه شروع شد. انصاری‌فرد می‌گفت حسین قدوسی خط قرمز اوست و هفت ماه بدون حقوق در روابط عمومی باشگاه كار كرده، اما انگار به عنوان مدیرعامل آنقدر اختیار و قدرت نداشت كه جلوی تصمیم برخی از اعضای هیات مدیره را بگیرد. آنها مدعی بودند مدیر روابط عمومی در ماه‌های اخیر عملكرد خوبی نداشته و در چند مورد جلوی درآمدزایی باشگاه را گرفته است. در نهایت هم حرف خودشان را به كرسی نشاندند تا قدوسی از روابط عمومی كنار گذاشته شود. اختلافات از همین جا علنی شد و خیلی زود با استعفای بامدادی محمد حسن انصاری‌فرد، وارد فاز تازه‌ای شد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، بدون آن‌كه دیگر اعضای هیات مدیره را از تصمیمش مطلع كند، در برنامه فوتبال برتر از سمت خود استعفا كرد. البته تبعات حرف‌هایی كه انصاری‌فرد به زبان آورد از خود استعفایش بیشتر بود.
این‌كه اعضای هیات مدیره بدون اطلاع او مدیر روابط عمومی باشگاه را بركنار كردند. این‌كه اختلافات در هیات مدیره زیاد بود و بارها به او اهانت شده است. این‌كه با گذشت شش ماه از حضورش در باشگاه هنوز با عضویت او در هیات مدیره موافقت نشده است. این‌كه بركناری روابط عمومی با دستور مستقیم وزیر بوده است. این‌كه طی سه ماه گذشته وزیر كارها را با رئیس هیات مدیره (رسول‌پناه) چك می‌كند و بدون اطلاع او جلسات مخفیانه برگزار می‌شود. این‌كه منابع مالی را قطع كرده‌اند تا جلوی پای او سنگ‌اندازی كنند و خلاصه كلام این‌كه دل برخی اعضای هیات مدیره با تیم نیست و در حال كارشكنی هستند تا من در باشگاه نباشم. انصاری‌فرد با اشاره به همه این موارد گفت: ما رفتیم. باشگاه پرسپولیس مبارك همین آقایان!
 واكنش رسول‌پناه
در این بین واكنش رئیس هیات مدیره باشگاه به حرف‌های تند مدیرعامل مستعفی هم جالب بود. مهدی رسول‌پناه، كه حالا مشخص شده دست راست وزیر در باشگاه پرسپولیس است، در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان عنوان كرد: بنای كار حفظ اعتماد هواداران و سرمایه مادی و معنوی آنهاست و در این مورد با كسی تعارف نداریم. ما هم از رسانه‌ها در جریان استعفای مدیر عامل پیشین (محمدحسن انصاری‌فرد) قرار گرفتیم. هواداران ذره‌ای نگران نباشند؛ پرسپولیس مقتدر و با شفافیت و صحت اداره می‌شود و اجازه نمی‌دهیم امنیت روانی باشگاه و هواداران را با هیاهو و شایعه بر هم بزنند!
 مهرداد هاشمی
جانشین موقت انصاری‌فرد؟
یكی از اعضای هیات مدیره كه رابطه خوبی با محمدحسن انصاری‌فرد نداشت، مهرداد هاشمی بود. او كه در گذشته مدیرعامل باشگاه سایپا بود، رابطه بسیار خوبی با وزیر ورزش دارد و از جمله كسانی است كه به عنوان كارآفرین شناخته می‌شود. هاشمی در دوره‌ای از هیات مدیره قهر كرده و در جلسات حاضر نمی‌شد، ولی اخیرا به باشگاه بازگشت. وزیر ورزش در گذشته مذاكراتی با او برای حضور در راس باشگاه كرده بود، ولی در نهایت او مدیرعامل نشد.
حالا خبر می‌رسد بعد از استعفای محمدحسن انصاری‌فرد از مدیریت پرسپولیس، او گزینه اصلی برای جانشینی‌اش است. به احتمال زیاد در روزهای آینده هیات مدیره تشكیل جلسه می‌دهد و هاشمی به عنوان سرپرست موقت پرسپولیس انتخاب می‌شود تا از این پس قرمزها هم مثل استقلال سرپرست داشته باشند.


تكذیب وزارتخانه
در گیرودار تغییر و تحولات مدیریتی باشگاه پرسپولیس، این جمله از محمدحسن انصاری‌فرد كه گفته بود: «مدیر روابط عمومی باشگاه با دستور وزیر عزل شده»، از سوی وزارتخانه بی‌پاسخ نماند. روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با تكذیب ادعای مدیرعامل مستعفی قرمزها گفت: وزیر ورزش و جوانان هیچ دخالتی در عزل و نصب مدیر روابط عمومی پرسپولیس ندارد و این اقدامات از اختیارات هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه است و وزارت ورزش و جوانان به تصمیمات مدیران باشگاه احترام می‌گذارد.