آیا لیورپول در آنفیلد حذف می‌شود؟

آیا لیورپول در آنفیلد حذف می‌شود؟

لیورپول و پاری‌سن ژرمن نگرانی زیادی بابت قهرمانی این فصل در لیگ انگلیس و فرانسه ندارند. تیم یورگن كلوپ فقط با دو پیروزی دیگر قهرمانی‌اش در لیگ جزیره را مسجل می‌كند. شاگردان توماس توخل نیز تا تیم دوم لوشامپیونه 15 امتیاز فاصله دارند و بعید است مشكلی برای قهرمانی در این فصل داشته باشند. تنها نگرانی این دو تیم و هوداران آن، لیگ قهرمانان اروپاست. هر دو تیم بازی رفت خود را در مرحله نیمه نهایی در خانه حریفان واگذار كردند و حالا امشب به یك برد بی‌دردسر نیاز دارند تا به مرحله بعدی بروند.
لیورپول در بازی رفت در خانه اتلتیكو، با تك گل دقایق ابتدایی سائول بازی را واگذار كرد. تیم كلوپ در آن بازی اگرچه بیش از 60 درصد از كنترل توپ و میدان را در اختیار داشت، اما نتوانست راهی به دروازه یان اوبلاك پیدا كند. حالا دیگو سیمئونه امیدوار است با همان دفاع چند لایه و مستحكم، شاهد صعود تیمش در آنفیلد باشد. اما از زمان پایان بازی رفت، خیلی از كارشناسان به این مساله اشاره كرده كه روخی بلانكو كار بسیار سختی در جو وحشتناك ورزشگاه آنفیلد دارد.
اتلتیكو امیدوار است خاطره مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا در فصل 10-2009 برایشان تكرار شود. در آن سال، تیم اسپانیایی بازی رفت را با یك گل پیروز شد و در بازی برگشت به تساوی 2بر2 رسید تا جواز صعودش در آنفیلد امضا شود. در این میان، آنچه باعث دلگرمی هواداران لیورپول می‌شود، عملكرد این تیم در بازی‌های خانگی در اروپاست. این تیم در 25 بازی قبلی خود در خانه هرگز مقابل رقبای اروپایی‌اش شكست نخورده است. از طرف دیگر، تیم كلوپ در بازی مرحله حذفی فصل قبل در خانه توانست كلین‌شیت كند كه آخرین آن مربوط به پیروزی 4 بر صفر مقابل بارسا در مرحله نیمه‌نهایی بود.
در دیگر بازی مهم امشب، پاری‌سن ژرمن در یك بازی بدون تماشاگر به مصاف دورتموند می‌رود. شاگردان توخل بازی رفت را با نتیجه 2 بر یك به حریف آلمانی خود واگذار كردند و به هیچ وجه نمی‌خواهند به همین راحتی از لیگ قهرمانان اروپا كنار بروند.برنامه بازی‌های امشب
لیورپول - اتلتیكومادرید (23:30)
پاری سن ژرمن - دورتموند (23:30)