فوتبال اروپا زیر سایه كرونا

فوتبال اروپا زیر سایه كرونا


با گسترده‌تر شدن شیوع ویروس كرونا در كشورهای اروپایی، هر ساعت و هر لحظه خبر تعطیلی مسابقات فوتبال یا برگزاری آن پشت درهای بسته در یكی از كشورهای این قاره در رسانه‌ها منتشر می‌شود. در میان اروپایی‌ها، ایتالیا بیش از همه درگیر این ویروس شده است.
حدود 9000 نفر مبتلا و نزدیك به 500 كشته باعث شده تا ایتالیا بدترین روزهای خود پس از جنگ جهانی دوم را تجربه كند. به دنبال این اتفاقات، تمام روسای فدراسیون‌های ورزشی این كشور با رئیس كمیته ملی المپیك جلسه داشتند كه در نهایت تصمیم گرفته شد تمام رقابت‌های ورزشی در این كشور حداقل تا سوم آوریل (14 فروردین) متوقف شود.
از اسپانیا هم خبر می‌رسد كه لالیگا با انتشار بیانیه‌ای اعلام كرد بازی‌های دسته اول و دوم فوتبال این كشور در دو هفته آینده برای پیشگیری از شیوع ویروس كرونا پشت‌های درهای بسته برگزار خواهد شد. این تصمیم از روز جمعه و با دیدار تیم‌های رئال مادرید و ایبار اجرایی خواهد شد. تاكنون در اسپانیا ۱۲۰۰ نفر به ویروس كرونا مبتلا شده‌اند و ۳۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در آلمان نیز، فعلا باشگاه بایرن مونیخ در این زمینه واكنش نشان داده است. بعد از آن‌كه مقامات ایالت باواریا اعلام كردند به دلیل شیوع ویروس كرونا تا 10 آوریل از هرگونه رویداد با تجمع بالای هزار نفر در شهرهای این ایالت جلوگیری می‌شود، بازی‌های خانگی بایرن نیز پشت درهای بسته خواهد بود. بایرن مونیخ در این مدت با اینتراخت فرانكفورت در بوندس لیگا و همچنین چلسی در لیگ قهرمانان اروپا دیدار می‌كند. انگلیسی‌ها نیز از همین حالا خود را آماده بازی‌های بدون تماشاگر می‌كنند. بنا به گزارش منابع خبری، باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس مذاكراتی با شركت‌های پخش‌ تلویزیونی بازی‌های این لیگ انجام داده‌اند تا اگر به دستور دولت این كشور مسابقات لیگ برتر پشت درهای بسته و بدون تماشاچی برگزار شود، این بازی‌ها در اینترنت به صورت رایگان برای علاقه‌مندان پخش شود. با این گونه اتفاقات، احتمال دارد مسابقات یورو 2020 نیز به تعویق بیفتد زیرا این تورنمنت بدون پایان یافتن فصل فوتبالی انجام نمی‌شود. این ویروس لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را نیز تحت تاثیر قرار داده است. بعد از آن‌كه روز دوشنبه اعلام شد بازی امشب پاری‌سن ژرمن و دورتموند در فرانسه پشت درهای بسته برگزار می‌شود، دیروز نیز اعلام شد بازی هفته آینده تیم‌های بارسلونا و ناپولی هم با همین شرایط برگزار می‌شود. همچنین دیدار رفت المپیاكوس و وولورهمپتون در لیگ اروپا بدون تماشاگر و پشت درهای بسته برگزار خواهد شد. این تصمیم با دستور مستقیم مقامات دولتی یونان اتخاذ شده است. به احتمال زیاد، بازی این هفته لاسك مقابل منچستریونایتد در اتریش هم پشت درهای بسته برگزار می‌شود.