با جپاروف صحبت كردیم و زمان خواستیم

خلیل‌زاده: وضعیت پرونده شفر چند ماه دیگر روشن می‌شود

با جپاروف صحبت كردیم و زمان خواستیم

علی فتح‌ا‌...زاده سرپرست جدید استقلال در همین بدو ورودش به این باشگاه با مشكلات زیادی روبه رو شده است. استقلال مشكلات مالی زیادی دارد و باید در فرصتی كوتاه بدهی‌های معوقه خارجی را پرداخت كند. فتح‌ا...زاده هم چند باری در این باره صحبت كرده و گفته اگر موفق نشوند، جرایم سنگینی برای استقلال در نظر گرفته خواهد شد.
اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیات‌مدیره آبی‌ها اما صحبت‌هایی می‌كند كه نگرانی را تاحدودی برای هواداران كاهش می‌دهد. او ابتدا درباره پرونده‌های خارجی و جمع پول‌هایی كه باید پرداخت كنند، می‌گوید: همان‌طور كه هواداران هم در جریان هستند پرونده شفر هم تعیین تكلیف شد و باید 550 هزار دلار به این مربی پرداخت كنیم. او پول بیشتری می‌خواست، ولی موفق نشد و باید طلبش را بدهیم. پرونده جپاروف هم هست. با این بازیكن صحبت كردیم و از او زمان خواستیم. جپاروف به استقلال علاقه دارد و مشكلی ندارد دوباره منتظر بماند. باشگاه ازبكستانی كه ایسما را از آنها گرفتیم هم پول خواسته كه با آنها هم مشغول مذاكره هستیم. مشكل خاصی نیست. بدهی ما نسبت به بعضی باشگاه‌ها كمتر است و می‌توان این مشكلات را حل كرد.
او اضافه می‌كند: رقمی كه باید پرداخت كنیم سرجمع حدود یك میلیون و 200 هزار دلار می‌شود. ان‌شاءا... می‌توانیم این پول را جور كنیم. از طرفی فراموش نكنید بخش عمده آن كه مربوط به طلب شفر است، هنوز قطعی نیست.
خلیل‌زاده در پاسخ به این سوال كه چرا قطعی نشده، پاسخ می‌دهد: به این دلیل كه می‌توانیم به رای پرونده اعتراض كنیم. رای صادر شده بدوی است و باشگاه استقلال اعتراض خواهد كرد. بعد از آن پرونده به كمیته انضباطی فیفا می‌رود و اگر در آنجا هم به نتیجه نرسیم می‌توانیم پرونده را به cas یعنی دادگاه عالی ورزش ببریم و از خود دفاع كنیم.
او درباره دفاعیه استقلال در این باره می‌گوید: قطعا ما هم مدارك و مستنداتی داریم كه ارائه خواهیم كرد. تكلیف این پرونده چند ماه دیگر روشن خواهد شد. در هر صورت امیدواریم مشكلات حل شود. فعلا باید حدودا نیمی از طلب‌ها را بپردازیم.
رئیس هیات مدیره استقلال درباره مسائل مالی باشگاه هم توضیح می‌دهد: تا الان
 40 درصد پول بازیكنان را پرداخت كرده‌ایم و ان‌شاءا... بخش دیگری از آن هم پرداخت خواهد شد.