«ایران» برای ایران

«ایران» برای ایران

 شبكه یك مدتی است دست به كار شده و مسابقه تازه‌ای به اسم «ایران» را روی آنتن برده است. برنامه‌ای با اجرای سام درخشانی كه دو روز در هفته (چهارشنبه و پنجشنبه‌شب‌ها) و در ایام نوروز نیز به صورت هر شب پخش می‌شود.
این مسابقه همان‌طور كه از اسمش پیداست، تمركز ویژه‌ای روی ایران و شناخت بیشتر آن دارد تا جایی كه از همان ابتدا كارشان را با شعار «ایران را با ایران بشناسید» شروع كردند و در هرقسمت به این موضوع در قالب بخش‌های مختلف مسابقه می‌پردازند.
در «ایران» در هر بخش سؤالاتی در زمینه‌های فرهنگ و هنر، تاریخ، جغرافیا، ورزش، گردشگری، ادبیات، مشاهیر، سینما، تلویزیون و... مطرح می‌شود كه شركت‌كنندگان باید به آن پاسخ دهند و معلوماتشان را محك بزنند. این ماجرا باعث می‌شود من و شمایی كه پای تلویزیون نشستیم هم با آنها همراه شویم و به سؤالات پاسخ دهیم یا با جواب‌های درست اطلاعاتمان را بالا ببریم.
سام درخشانی هم كه قبل‌ترها گفته بود علاقه چندانی به اجرا ندارد، می‌گوید به خاطر علاقه‌اش به ایران و حسی كه دارد اجرای این برنامه را پذیرفته؛ اجرایی كه كم و بیش با طنازی‌ها و شوخی‌های كوچكی كه از او در سریال‌هایش دیده‌ایم، همراه است. البته جدیت او كه بخش غالب ماجراست هم جزو اتفاقات جالب این اجراست.
پخش ایران از چهارشنبه 14 اسفند شروع شده است و در این مدت به نظر می‌آید توانسته نگاه مخاطبان را تاحدی به خود جلب كند، نكته‌ای كه می‌شود از دست به دست شدن ویدئوهای برنامه در فضاهای مختلف مجازی متوجه آن شد.
ناگفته نماند كه‌هاشم رضایت تهیه‌كنندگی ایران را به عهده دارد، مسابقه‌ای كه شما هم می‌توانید در آن شركت كنید. رضایت در این باره با توجه به شیوع كرونا می‌گوید: پاشنه آشیل این مسابقه نیاز به تماشاگر ندارد، اما دوستانی كه به عنوان شركت‌كننده می‌آیند، ممكن است یك یا چند دوست خود را به عنوان همراه بیاورند. بنابراین ما از كادر پزشكی استفاده كرده ایم. استودیو را ضدعفونی كردیم. از هر فردی وارد استودیو می‌شود، معاینات پزشكی اعم از تب، فشار و... گرفته می‌شود و دست‌ها هم ضدعفونی
می‌شود.
علاقه‌مندان برای حضور در این مسابقه می‌توانند به سایت شبكه یك سیما مراجعه و نرم‌افزار «ایران» را دانلود كنند. پس از دانلود نرم‌افزار، افراد با تشكیل یك گروه پنج نفری كه متشكل از اعضای خانواده، دوستان و آشنایان خواهد بود، می‌توانند در مسابقه
شركت كنند.
در این نرم‌افزار تمامی سؤالات و پاسخ‌های آن وجود دارد و شركت‌كنندگان در طول مرحله دانلود نرم‌افزار تا حضور در استودیوی برنامه، هیچ‌گونه هزینه‌ای پرداخت نمی‌كنند. محوریت تمامی سؤالات این مسابقه نیز مربوط به كشور عزیزمان ایران است.