حضور چهره‌ها در تئاتر 98

حضور چهره‌ها در تئاتر 98

صحنه زیر پای ستاره‌ها
امسال شاید بیشتر از هر سال دیگری ستاره‌های سینما و تلویزیون، روی صحنه تئاتر حاضر شدند و بازیگری در این جهان را تجربه كردند.
نوید محمدزاده
در نمایش بیگانه در خانه بازی داشت و همین طور در قهوه‌قجری به كارگردانی آتیلا پسیانی كه البته بعد از شیوع كرونا متوقف شد، داور جشنواره تئاتر دانشگاهی بود و نیز تهیه‌كنندگی نمایش‌ كریمولوژی را به عهده داشت.
بهاره افشاری
یكی دیگر از نمایش‌های ناكام امسال «روزهای رادیو» به كارگردانی محمد رحمانیان بود كه اجرای آن به دلیل شیوع كرونا متوقف شد. بهاره افشاری در این نمایش بازی داشت. او همچنین در نمایش زیبایی گاهی زن است، به تهیه‌كنندگی رامبد جوان نیز بازی كرده بود.
بهنوش طباطبایی
طباطبایی كه زمانی بیشتر بازیگر سریال‌های تلویزیونی بود و این سال‌های اخیر فعالیتش را در سینما توسعه داده، امسال در نمایش مری پاپینز و در نقش مری پاپینز ظاهر شد. او در نمایش روزهای رادیو هم بازی داشت و قرار بود سه نقش متفاوت را اجرا كند.
اشكان خطیبی
او به هر حال یك تئاتری سرسخت و جدی است حتی اگر در جای دیگری به شهرت رسیده باشد. مثل هر سال، نمایش‌هایی روی صحنه داشته چه به عنوان بازیگر چه به عنوان كارگردان. از جمله كارهای تئاتری او در سالی كه رو به پایان است می‌توان به چخوف خوانی زیرنظر نماینده فدراسیون روسیه و پزشك نازنین نسخه دوم، اشاره كرد.
هادی حجازی‌فر
از یك دهه پیش و شاید بیشتر در تئاتر هم فعالیت می‌كند اما حضورش در تئاتر امسال رنگ و بوی دیگری داشت. حجازی‌فر امسال به عنوان مدیر تئاتر‌هامون، یك جشنواره تئاتری به همین نام برگزار كرد.
رضا كیانیان
آخرین بار سال 93 با بازی در نمایش «مردی برای تمام فصول» در تالار وحدت روی صحنه رفت و قرار بود با نمایش «دكتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به كارگردانی‌هادی مرزبان دوباره روی همین صحنه ظاهر شود ؛اما هم اجرای نمایش به تعویق افتاد و شیوع كرونا هم مجال نداد كه این بازیگر را دوباره روی صحنه ببینیم.
آزاده صمدی
سینما و تلویزیون به خصوص سریال دیوار به دیوار در شهرت صمدی بین عامه مردم نقش عمده‌ای داشته اما او هم از بازیگرانی است كه تئاتری محسوب می‌شود و امسال هم با یك نقش ویژه و متفاوت با یك گریم سنگین متفاوت در نمایش دیگری روی صحنه رفت.
كاوه آفاق
از دنیای موسیقی و خوانندگی به تئاتر آمد و امسال برای اولین بار روی صحنه ظاهر شد. او در نمایش راه پله به كارگردانی سپیده میرحسینی در تئاتر شهرزاد به صحنه رفت و با بهاره رهنما، صحرا اسداللهی و میلاد اتابكی همبازی شد. البته حضورش در تئاتر بحث برانگیز شد و موافقان و مخالفان درباره‌اش اظهار نظر كردند.
محمد عیوضی
شاید در این سال‌ها، خیلی فعال نباشد اما در عرصه موسیقی برای خیلی‌ها هنوز ستاره است. محمد عیوضی مانند كاوه آفاق در سال 98 فرصت پیدا كرد بازیگری را تجربه كند. او در نمایش اتاق پرو به نویسندگی و كارگردانی نغمه نوذری روی صحنه رفت.
پژمان جمشیدی
حالا دیگر بازیگری برای پژمان جمشیدی جدی‌تر از آن است كه كسی مانند گذشته به حضورش در تئاتر خرده بگیرد. او برای خودش جایگاهی پیدا كرده و همزمان با آثار سینمایی، همچنان به تجربه اندوزی در تئاتر ادامه می‌دهد. امسال او نمایش فرانكشتاین را بر صحنه داشت و نیز نمایش مادر را كه البته اجرای زیادی نداشت.
امیر جدیدی
هومن سیدی دستش را گرفت و آوردش به دنیای بازیگری و گویا باید از این بابت از سیدی سپاسگزار باشیم چرا كه امیر جدیدی در این سال‌ها خوش درخشیده؛ چه در سینما ،چه در تئاتر و هر جا هم رفته جوایزی از آن خود كرده مثل جایزه بازیگری جشنواره تئاتر فجر همین امسال. امیر جدیدی برای بازی در نمایش شاه‌ماهی این جایزه را دریافت كرد و منتقدان تئاتری هم بازی او را روی صحنه ستودند.