هشدار سیل

سیلاب در طالقان و بلده 2 قربانی گرفت

هشدار سیل

سیلاب بلده، جان دو مسافر را گرفت و این در حالی بود که سریال سیل، طالقان را هم بی‌نصیب نگذاشته است. در این شرایط جوی، استان مرکزی هم در وضعیت هشدار است و احتمال دارد در روزهای آینده سیل، سهم این استان شود. وزارت نیرو هم درباره احتمال جاری شدن سیل در چند استان کشور هشدار داد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، بامداد روز دوشنبه بعد از وقوع سیل در بلده از توابع نور مازندران، گزارش سقوط یک خودروی زانتیا در دستورکار امدادگران اورژانس قرار گرفت.
خودروی زانتیا که در شرایط جوی و مه‌گرفتگی غلیظ، سیلاب جاری‌شده را ندیده بود، به رودخانه سقوط کرد و ابراهیم و هادی دو سرنشین خودرو بودند که این آخرین سفرشان بود. خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در این‌باره گفت: خودروی زانتیا چهار سرنشین داشت که دو نفر آنها که دو آقای 37 و 38 ساله بودند، جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر مصدوم شدند. صبح دیروز بهنام جهانی، فرماندار طالقان هم از وقوع سیلاب در این شهر خبر داد. وی در این‌باره گفت: «بارندگی‌های شدید منجر به وقوع سیل سبب آسیب به پل قدیمی طالقان شد و یکی دیگر از پل‌های شهر را به‌کلی تخریب کرده است. همچنین این سیلاب موجب رانش زمین و مسدود شدن راه یک روستا شد. دیوار ساحلی روستای ناریان هم حدود 10 متر تخریب شده و پنج منزل مسکونی هم دچار آب‌گرفتگی شده‌اند. در قسمت‌هایی از شهر هم ریزش کوه داشته‌ایم.»
درحالی‌که در شاهرود هم بارش‌های شدید باعث راه‌افتادن آب در معابر شده است، اما گویا ماجرای سیلاب‌ها نمی‌خواهد به همین جا ختم شود. دیروز حمید غیاثی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی هم با پیش‌بینی بارش‌های شدید دهم اردیبهشت این استان را در وضعیت هشدار دانست و با محتمل دانستن وقوع سیلاب از احتمال بروز خسارت به باغات بخش مرکزی خبر داد. غیاثی همچنین گفت:  به دلیل وجود فضای خالی در بندهای آبی و سدها، با افزایش تراز آب آنها مشکلی در سرریز شدن آب سد پیش نمی‌آید.
علاوه‌براین پژوهشکده مطالعات و تحقیقات منابع آب مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، اعلام کرد براساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته احتمال وقوع سیلاب در بازه زمانی ۶ تا ۱۲ اردیبهشت در چند استان کشور وجود دارد. اداره هواشناسی هم با پیش‌بینی رعد و برق و تگرگ هشدار داد که از صعود به ارتفاعات و اتراق در بستر رودخانه خودداری شود.