مرگی که زندگی بخشید

پسر نوجوان هنگام تمرین دوچرخه‌سواری، مرگ مغزی شد

مرگی که زندگی بخشید

عضو تیم ملی نوجوانان دوچرخه‌سواری ایــــــــــــران هنگام تمرین در جاده
یزد‌- تفت تصادف کرد و مرگ مغزی شد. خانواده او در اقدامی خداپسندانه اعضای بدن این ورزشکار نوجوان را به بیماران اهدا کردند.
 به گزارش خبرنگار جام‌جم، مهیار فرزانه پسر 17ساله همراه والدین، برادر بزرگ‌تر و خواهر کوچک‌ترش در یکی از محله‌های شهر یزد زندگی می‌کرد. او در رشته‌های والیبال و بسکتبال تبحر داشت و بعد از گرفتن دیپلم تربیت‌بدنی فعالیت حرفه‌ای خود را در رشته دوچرخه‌سواری آغاز کرد. سه سال پیش به ورزشگاهی در شهر یزد رفت و در آنجا نزد محمدجواد حفظی آموزش دید. همین‌طور که زمان سپری می‌شد  مهیار پیشرفت‌های زیادی در این رشته ورزشی می‌کرد و در مسابقات استانی مقام‌آورد. هدفش حضور در اردوی تیم ملی بود و برای رسیدن به هدفش تلاش کرد تا این‌که توانست در مسابقات استعدادیابی مقام سوم را کسب کند و به اردوی تیم ملی دعوت شد.
بعد از عضویت در تیم ملی نوجوانان، تمریناتش را بیشتر کرد تا عضو تیم ملی جوانان شود اما یک تصادف او را از رسیدن به این آرزو برای همیشه دور کرد. پنجم  اردیبهشت امسال مهیار سوار دوچرخه‌اش شد و از خانه‌شان در یکی از محله‌های شهر یزد بیرون آمد و شروع به رکاب زدن کرد و به سمت جاده تفت رفت. راه زیادی نرفته بود که ناگهان تصادف سختی کرد و مصدوم شد. او به بیمارستان انتقال یافت اما روز بعد پزشکان به خانواده مهیار گفتند مرگ مغزی شده و دیگر امیدی به بازگشت وی به زندگی نیست.
مسؤولان  بیمارستان  از آنها خواستند اگر امکان دارد اعضای بدن او را به بیمارانی که با مرگ دست‌وپنجه نرم‌می‌کنند هدیه کنند و خانواده مهیار نیز قبول کردند و برگه‌های رضایت‌نامه را امضا کرده و رضایت‌دادند که قلب، دو کلیه و کبد پسر قهرمان و ورزشکارشان به بیمارانی که سال‌هاست با مرگ دست‌وپنجه نرم‌می‌کنند اهدا شود. دیروز عصر پیکر این نوجوان قهرمان و ورزشکار در آرامگاه ابدی‌اش به خاک سپرده شد اما با اقدام خداپسندانه و ایثارگرانه‌ای که خانواده او انجام دادند یاد و نام وی همیشه قاب ماندگار شدن به خود گرفت.
محمدجواد حفظی، قهرمان ورزشی و مربی مهیار به جام‌جم گفت: مهیار پسر مهربان و دوست‌داشتنی‌ای بود و علاقه زیادی به ورزش دوچرخه‌سواری داشت و همین باعث شد پله‌های ترقی را خیلی زود طی کند و عضو تیم ملی نوجوانان دوچرخه‌سواری ایران شود.
 وی افزود: روز حادثه او در حال تمرین بود که پسرجوانی که راننده خودروی پژو 405 بود، با سرعت بالایی از پشت سر با او تصادف کرد. مهیار ابتدا به بیمارستان شهید بهشتی و بعد با توجه به وخامت حالش به بیمارستان فرخی‌یزدی منتقل شد و در آنجا تحت درمان قرار گرفت، اما بعد از یکی دو روز، مرگ مغزی وی تایید شد و پزشکان گفتند دیگر امیدی به زنده‌ماندن وی نیست، بنابراین خانواده‌اش رضایت دادند و اعضای بدن مهیار اهدا شد.