رهایی زن شوهرکش از قصاص

رهایی زن شوهرکش از قصاص

زن جوان که همسرش را با شال خفه کرده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری از مجازات قصاص نجات پیدا کرد. قضات عمل او را دفاع مشروع تشخیص دادند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم،رسیدگی به پرونده قتل مرد جوان در منزل مسکونی اش در بلوار کوهساردر دی ماه 97 در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
در همان لحظات اولیه پس از وقوع قتل،همسر مقتول با مراجعه به کلانتری به قتل اعتراف کرد و گفت:شب حادثه با همسرم جر و بحثمان شد و او چاقویی برداشت و به سمت من هجوم آورد.اما یکدفعه به او حمله قلبی دست داد و روی کاناپه افتاد.من فکر می‌کردم هر لحظه ممکن است از جایش بلند شود و با چاقو به جان من و دخترانم بیفتد برای همین شالم را دور گلویش انداختم و فشار دادم.بعد متوجه شدم که دیگر نفس نمی کشد.
با اعتراف زن جوان پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.دو فرزند متهم به عنوان اولیای دم از قصاص مادرشان گذشت کردند، اما فرزند مقتول از ازدواج اولش تقاضای قصاص کرد.
متهم در جایگاه دفاع از خود گفت:اتهامم را قبول دارم،اما من برای دفاع از جان خود و بچه هایم این کار را کردم. همسرم همیشه با ما بدرفتاری می کرد و سختگیری های زیادی نسبت به من و دخترانم داشت.او قبل از من با فرد دیگری ازدواج کرده بود و همسر اولش هم به دلیل بدرفتاری از او جدا شده بود.شب حادثه به خاطر درس نخواندن دخترم با او بحثش شد و کتکش زد.من به او اعتراض کردم اما یکدفعه به سمت من هجوم آورد.خیلی عصبانی شده بود و چاقویی برداشت و می خواست به من حمله کند.وقتی روی زمین افتاد، فکر نمی کردم حمله عصبی به او دست داده باشد و گمان می کردم در عصبانیت بلایی سر ما می‌آورد.برای همین شالم را دور گلویش انداختم و خفه اش کردم.
قضات دادگاه بعد از مشورت اقدام زن را دفاع مشروط دانستند و او را از اتهام قتل عمد تبرئه کردند.متهم به تحمل دو سال حبس و پرداخت سهم دیه ولی دم محکوم شد.