صداوسیما حال معنوی خوبی را منتقل كرد

تشكر رئیس‌جمهور از برنامه‌های شب‌ قدر رسانه ملی

صداوسیما حال معنوی خوبی را منتقل كرد

رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت از شبكه‌های صداوسیما به دلیل پوشش رسانه‌ای شب قدر تقدیر كرد.
ماجرا چیست؟
به گزارش جام‌جم، شب‌های قدر امسال به دلیل شیوع ویروس كرونا متفاوت از سال‌های گذشته است و بسیاری از مردم كه پیشتر‌ با حضور در اماكن مقدس و مذهبی این شب‌ها را می‌گذراندند، امسال در خانه و پای تلویزیون آداب و اعمال لیالی قدر را به‌جا می‌آورند. همین موضوع مسؤولیت صداوسیما را نسبت به ایام مشابه در سال‌های گذشته سنگین‌تر می‌كند.
چرا تشكر؟
با اعلام برنامه‌های شبكه‌های رسانه ملی در این شب‌ها مشخص شد سخنرانی، مداحی‌ها و... غالبا از اماكن مقدس روی آنتن می‌روند و به این ترتیب با پشت‌سر گذاشتن شب نوزدهم بسیاری به جای حضور در مكان‌های عمومی و مراسم احیای جمعی، كنار خانواده و پای رادیو و تلویزیون شب قدر خود را سحر كردند.
در پی این اقدام حسن روحانی پس از اولین شب قدر، در جلسه هیأت دولت از عملكرد صداوسیما تشكر كرد و گفت: چقدر خوب دیشب صداوسیمای ما این كمبود و مشكل را با دوربین‌ها، تصاویر و پخش خود در سراسر كشور و برای همه آنها كه بیرون از كشور بیننده صداوسیما هستند، رفع و آن حال معنوی را به‌خوبی منتقل كرد. در این برنامه‌ها حرم حضرت معصومه،‌ حرم مولای ما علی بن موسی‌الرضا، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، شاهچراغ و همه اماكن مقدس بودند. دعا، ذكر، مناجات و قرآن سر گرفتن، با معدود افرادی كه آنجا بودند، برگزار شد. مردم نبودند، اما دل همه مردم آنجا بود. مردم خانه‌ها بودند ولی به حق فقط جسم مردم ‌آنجا بود. جان مردم در كنار حرم مقدس مولا علی بن موسی‌الرضا و سایر اماكن مقدس بود. این بسیار مهم است و جای سپاسگزاری و تشكر دارد.