جزئیات شاسی‌بلندهای برقی جدید رنو

جزئیات شاسی‌بلندهای برقی جدید رنو


هر دو خودروی برقی رنو که قرار است تا سال 2022 بر روی پلتفرم CMF-EV ساخته شوند، شاسی‌بلند خواهند بود. به گزارش خبرخودرو، محصول اول یک شاسی بلند تقریباً مشابه کاجار و دیگری یک شاسی بلند جذاب مطابق با سلیقه فعلی مشتریان خواهد بود. ژیل نورمان، مدیر خودروهای برقی رنو در این باره گفت: «این خودرو به جای هاچبک یک شاسی بلند یا شبه شاسی‌بلند خواهد بود اما مسلماً ظاهری آیرودینامیک‌تر از خودروهای هم‌کلاسش خواهد داشت».
پلتفرم CMF-EV شرکت رنو- نیسان- میتسوبیشی که قبلاً مدل مفهومی Morphoz نیز بر روی آن ساخته شده بود، دارای طول، عرض و ارتفاع قابل تغییر است ولی فقط می‌توان خودروهای متوسط و کوچک را روی آن ساخت. در حالی که خودروی فعلی رنو زوئی بردی در حدود 383 کیلومتر دارد، آقای نورمان اعلام کرده که برد شاسی‌بلندهای جدید بیشتر خواهد بود و به 550‌کیلومتر خواهد رسید.
قرار است در سال 2020 رنو و داچیا مشترکا هشت خودروی برقی جدید را معرفی کنند که اکثراً مثل زوئی، توییزی و داچیا اسپرتبک کوچک هستند. اما دوگانه جدید رنو از لحاظ اندازه و برد حرکتی یک سر و گردن بالاتر از آنها خواهد بود.
آقای نورمان گفت که خودروهای برقی جدید رنو میزان پوشش مشتریان اروپایی این برند را از 30 به 80 درصد خواهند رساند. وی گفت: «ما متوجه شدیم که بالا و پایین زوئی جای خالی عرضه خودرو داریم. مردم متوجه شده‌اند که خودروهای برقی ایمن و جذاب هستند و حالا برد بیشتری در مقایسه با قبل دارند».