مرور و عبور

مرور و عبور

حمایت فاطمه کروبی از بیانات رهبری
نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم، با حمایت از سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران تاکید کرد: بیانات امام‌گونه حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای بار دیگر مسؤولیت خطیر دوستان و علاقه‌مندان امام و انقلاب را بیش از پیش مشخص نمود. (صفحه1)


 درباره « کای » ابوالفضل جلیلی
چرا نام فیلمتان را « کای» گذاشتید؟ اصولا به اسم فیلم اعتقادی ندارم. اسم فیلم فقط نشانه‌‌ای برای آن که آدم، حیوان و جسم گم‌نشوند...
چرا مهاجرت یک فرد افغان را به تصویر کشیده‌اید؟
چون در افغانستان به دلیل شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مهاجرت بیشتر است و نوجوانان بیشتر از بقیه به مهاجرت فکر می‌‌کنند. بچه‌هایی که در سن کم دور از خانواده باید زندگی کنند (صفحه 12 ) 



 گفت‌وگوی بوق اشغال با رضا رهگذر
منصفانه‌ترین نقدی که خوانده‌‌اید؟ نقد جلال آل احمد بر کتاب بوف کور
نظرتان درباره صادق هدایت؟ نویسنده‌ای که نسبت به زمان خود قوی و شاخص اما به لحاظ اندیشه و شخصیت گمراه و درمانده.
عباس معروفی؟ الباطل یموت به ترک ذکره. اما سمفونی مردگان او کپی خوبی از خشم و هیاهوی فاکنر بود.
نظرتان درباره کلیدر؟ رمانی که به لحاظ شخصیت‌پردازی و پیرنگ و نثر عظیم و برجسته است، اما به لحاظ محتوایی یکجانبه و متمایل به حزب توده و جریان چپ ... (صفحه5)




 نیکو خردمند پس از باران
نیکو خردمند بازیگر سینما و تلویزیون که پس از مجموعه کت جادویی این روزها سریال ایستگاه با بازی او از شبکه دو پخش می‌شود، به جام جم گفت: در چند سریال بازی کرده‌ام که هنوز پخش نشده.در سریال پس از باران هم بازی کرده‌ام که هنوز زمان پخش آن مشخص نیست. خردمند در فیلم‌های سینمایی شراره، شهرزاد، همسر دلخواه من نیز بازی کرده است ( صفحه 12 )



 داریوش کاردان در جام کج
«همه ما دانش آموزان عزیز می‌دانیم که هر ذی‌حیاتی که از کتم عدم پا به عرصه وجود گذاشته لابد نیازمند غذا،‌ ‌پوشاک، مسکن و البته موبایل است و حتی می‌دانیم که داشتن موبایل از نان شب هم واجب‌تر است. یعنی اگر کسی غذای کافی یا لباس مناسب یا مسکن خوب نداشته باشد هیچ عیبی ندارد اما کدام آدم باانصافی می‌پذیرد که عده‌‌ای در این مملکت شب‌ها سر بی موبایل بر بالین بگذارند... » ( صفحه 3)



موتوری‌های مسافرکش !
علی که یکی از مسافرکش‌هاست درباره کارش می‌گوید: بیشتر مسیرهای ما خلاف است.برای این که زودتر به مقصد برسیم، از خیابان‌های عبور ممنوع ، چراغ قرمز، خیابان‌های یکطرفه و پیاده‌روها می‌رویم...در این سه سالی که به کار مشغولم، چهار بار موتورم توقیف شده و هر بار بعد از 15 روز دوندگی و آموزش در کلاس‌های شهرک آموزش سر کار برگشته‌ام.... ( صفحه 10 )

ضمیمه قاب کوچک