مرور و عبور

مرور و عبور

رنگ خدا در ژاپن
به دنبال موفقیت‌های فیلم «رنگ خدا» ساخته مجید مجیدی در سطح جهان، ‌فیلمی كه از پشت صحنه این فیلم تهیه شده در تلویزیون ژاپن به نمایش درآمد.
این فیلم مستند همزمان با اكران رنگ خدا در سینماهای ژاپن از تلویزیون رسمی ژاپن روی آنتن رفت. فیلم پشت صحنه رنگ خدا را مسعود مددی ساخته است. ( صفحه 3)




«‌ام‌اس» بیماری زیبارویان
افراد مبتلا به بیماری ام‌اس به دلیل معلولیت مزمن، نیازمند همیاری اجتماع، مراقبت‌‌های ویژه و كمك‌های روحی و عاطفی هستند.
دكتر جمشید لطفی، متخصص مغز و اعصاب و رئیس انجمن ام‌اس ایران می‌گوید: افراد مبتلا به ام‌اس به دلیل انواع نشانه‌های جسمانی و اثرات ثانوی، مشكلات اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی ناراحتی‌های پریشان‌كننده‌ای را تجربه می‌كنند كه گاه بدتر از كارافتادگی جسمانی است... بیشتر كسانی كه به این بیماری مبتلا می‌شوند، افراد فرهیخته و تحصیلكرده هستند به همین دلیل در آمریكا می‌گویند بیماری ام‌اس، بیماری دختران تحصیلكرده و زیبارویان عاطفی است... منشأ این بیماری استرس و ویروس است... (صفحه 7)



گفت‌وگو با احمد عزیزی
اولین فیلمی كه دیده‌اید؟ گدایان در تهران كه بعد از دیدن آن من هم جزو گدایان تهران شدم.
بهترین كتابی كه خوانده‌اید؟ قرآن و بلافاصله، نهج‌البلاغه. كلام علی، موجز، عاشقانه و عارفانه و فیلسوفانه و كلید اصلی گنجه قرآن است.
چه موسیقی را بیشتر دوست دارید؟ صد‌در‌صد كلاسیك و سنتی چه در غرب چه در شرق.
فرزندتان از شغل شما راضی است؟ خانم، ابوالفضل از شغل من راضیه؟ (مكث) نمی‌دانم باید بپرسم.
یك تعریف از تلویزیون؟ دریچه هر روز
بهترین سریال تلویزیونی؟ سریال امام علی‌(ع).
بهترین نمونه عشق در ادبیات؟ مولانا و شمس.
اگر ده میلیون تومان داشته باشید اولین چیزی كه می‌خرید، چیست؟ یك صندلی
 ( صفحه 6) .



محمدرضا شریفی‌نیا
در نقش زن كولی
شریفی‌نیا كه او را در سریال نوروزی «ارثیه آقای نیكبخت» دیدیم، در حال حاضر مشغول بازی در فیلم «‌تندر» به كارگردانی مجید آشتیانی‌پور است كه این روزها در گرگان فیلمبرداری می‌شود. شریفی‌نیا درباره نقش‌اش در این فیلم گفت: در تندر نقش یك زن فالگیر را بازی می‌كنم كه نقشی جذاب و دوست‌داشتنی است. «افسانه پوپك طلایی» دیگر فیلمی است كه در آن بازی كرده‌ام كه در نوبت اكران است. این فیلم را خسرو شجاعی كارگردانی كرده است. در سریال «كیف انگلیسی» هم بازی كرده‌ام كه قرار است از تلویزیون پخش شود.(صفحه 12)




مالكیت خصوصی در فضا
اگر از زمین خسته‌ شده‌اید، اگر هوای آلوده ناراحت‌تان می‌كند، ‌اگر با همسایه‌هایتان سازگاری ندارید، اگر از زندگی در مكان‌‌های ناشناخته لذت می‌برید، شاید بتوانید صاحب یكی از سیا‌رك‌های منظومه شمسی شوید. البته این كار به سادگی خرید خانه روی زمین نیست، اما اگر وضع به روال كنونی ادامه پیدا كند، ‌شاید از این هم ساده‌تر شود. در آن هنگام حتما بنگاه‌هایی برای معاملات سیارك‌ها به وجود خواهند آمد تا سیارك خرید و فروش كنند، اجاره بدهند با آنها را برای رهن بگذارند... چند سال آینده جریان مالكیت فضایی شبیه ماجرای جویندگان طلا در كالیفرنیا می‌شود و برای آن قوانین مربوط به حقوق مالكیت تعیین خواهد شد... (صفحه 8)