شنای مرگبار در هامون

جسد 3 جوان غرق شده پس از 3 روز پیدا شد

شنای مرگبار در هامون

عملیات جست‌وجو در عمق دریاچه هامون برای یافتن جسد سه جوان غرق شده، پس از سه روز به نتیجه رسید. سه پسر جوان عصر جمعه هنگام شنا، در عمق 5/2 متری غرق شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، آن روز مهمانی از زاهدان داشتند و تصمیم گرفتند عصر برای تفریح و قایق‌سواری به دریاچه هامون بروند. صبر كردند تا از هرم آفتاب كم شود. عقربه‌های ساعت نزدیك به پنج عصر شده بود كه سوار قایق شدند و به عمق دریاچه حركت كردند. دو كیلومتری از ساحل فاصله گرفته بودند كه موتور قایق خاموش شد. مالك قایق تلاش كرد، آن را دوباره روشن كند. در همین حین پنچ نفر از آنها تماس گرفتند به دل آب بزنند. یكی‌یكی به داخل آب پریدند. به همه چیز فكر كرده بودند جز باد. باد قایق را از آنها دور می‌كرد و خاموش شدن موتور قایق تلاش‌ها برای رسیدن به آنها را بی‌نتیجه كرده بود. چند دقیقه بعد قایقرانی كه در حال عبور از آن محل بود، متوجه ماجرا شد و به سمت آنها حركت كرد و دو نفر را نجات داد، اما احمد، مولوی حبیب‌ا... و عبدالقدس زیر آب رفته بودند. دو نجات یافته را سریع به ساحل رساند و آنها به بیمارستان انتقال یافته چند ساعت بعد مرخص شدند.
حاج محمد سارانی، ریش‌سفید و معتمد محلی می‌گوید: 15 نفر از جوانان برای تفریح با قایق به داخل دریاچه رفته بودند كه این حادثه برایشان رخ داد. سه روز امدادگران هلال و احمر و غواصان تلاش كردند تا پیكر غرق‌شدگان پیدا شد و اگر آنها نبودند امكانات لازم برای بیرون كشیدن اجساد از عمق آب را نداشتیم.
 3 روز جست‌وجو زیر آب
رئیس جمعیت هلال احمر هیرمند در تشریح عملیات جست‌وجو به جام‌جم گفت: ساعت 17 و شش دقیقه جمعه از طریق امدادگران اورژانس گزارش غرق شدگی در دریاچه هامون به ما گزارش شد. تیم استعلام راهی محل شد و با تایید موضوع، امدادگران خانه هلال كه در همان منطقه حضور داشتند به عنوان اولین تیم جست‌وجو را آغاز كردند. به جست‌وجو در محل پرداختیم كه به دلیل تاریكی هوا بی‌نتیجه ماند.
نظر یونس بارانی ادامه داد: صبح روز بعد با كمك تیم غواص به جست‌وجو ادامه داده كه پیكر یكی از غرق‌شدگان را عصر روز شنبه پیدا كرده و به ساحل منتقل كردیم. صبح روز یكشنبه عملیات جست‌وجو در زیر آب ادامه پیدا كرد. ساعت شش صبح جسد اول و ساعت 9 دومین جسد پیدا و به ساحل منتقل شد.
وی خاطر نشان كرد: در این عملیات 15 امدادگر، چهار غواص و نیروهای مردمی تلاش زیادی برای یافتن غرق‌شدگان انجام دادند. در زمان جست‌وجو حدود 16 قایق كه هركدام پنج سرنشین داشت در دریاچه گشتزنی می‌كردند تا ردی از غرق‌شدگان پیدا كنند.
به گفته بارانی، اگر این افراد از جلیقه‌های نجات و تجهیزات ایمنی استفاده كرده بودند، این حادثه تلخ رقم نمی‌خورد و زنده بودند. بارها هشدار داده‌ایم بدون تجهیزات ایمنی و جلیقه وارد دریاچه نشوند تا گرفتار حوادث مرگبار نشوند.