دستبرد به موسسه خیریه بعد از بخشش پای چوبه‌دار

دستبرد به موسسه خیریه بعد از بخشش پای چوبه‌دار


مرد قاتل بعد از نجات از چوبه دار با کمک همدستانش به یک موسسه خیریه دستبرد زدند.
به گزارش خبرنگار جنایی  جام جم،اوایل فروردین امسال نماینده حقوقی خانه هنر که زیر مجموعه خیریه جمعیت امام علی(ع) است با حضور نزد  بازپرس علی ایردموسی با طرح شکایتی اعلام کرد؛ به خانه هنردستبرد زده شده  و اموالی به ارزش 800  میلیون تومان سرقت شده  است.
سرانجام  چند روز بعد دونفراز کارکنان خیریه  در خیابان جیحون به طور اتفاقی خودروی تیبایی را دیدند که  در داخل آن نقاشی‌های سرقت شده از داخل خانه هنر بود. آنها سریع با پلیس تماس گرفتند و مردی که قصد سوار شدن به خودرو را داشت ، دستگیر کرده و تحویل پلیس دادند.متهم  میانسال در تحقیقات به این سرقت اعتراف کرد و هویت همدستانش را فاش کرد و گفت : طراح  سرقت یک اعدامی بخشیده شده  به نام علیرضا است. همدستان وی تحت تعقیب پلیس قرارگرفتند و چند روز پیش بازداشت شدند. بیشتر  اموال سرقت شده نیز در پاتوقشان  کشف شد.
دیروز متهمان به شعبه  پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شده و اعتراف کردند دزدی را در چند مرحله انجام داده‌اند. مقدار کمی از اموال را فروخته‌اندو  بعداز آن‌که متوجه شدند اموال دزدی متعلق به خیریه است و کودکان بی‌گناه  تحت پوشش  آنجا بودند،پشیمان شده و بقیه اموال را نفروخته اند.
علیرضا 45 ساله طراح این سرقت اظهار کرد: سال 83 در خیابان نواب  برسر جای پارک خودرو عصبانی شدم و باچاقو راننده را کشتم و خودم را بدبخت کردم .دخترم آن موقع یک‌ساله بودو بزرگ شدنش را ندیدم. حکم قصاص گرفتم،اما خانواده ام توانستند رضایت بگیرند.
بعد از آزادی مشغول کارشدم، اما هربارکه کارفرمایان   می‌فهمیدند به خاطر قتل سال‌ها در زندان بودم، اخراجم می‌کردند. زندگی آن‌قدر برایم سخت شده بود که تصمیم به سرقت گرفتم. با همدستی دوستانم ، نقشه سرقت از انبار این مرکز را کشیده و اجرا کردیم، اما نمی‌دانستیم آنجا موسسه خیریه است.
با صدور قرارقانونی، متهمان برای  تحقیقات بیشتر روانه  بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران شدند.