سهم اقتصاد دانش‌بنیان  از تولید ناخالص داخلی ۱۰ درصد می‌شود

سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی ۱۰ درصد می‌شود

رئیس مركز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با بیان این‌كه برنامه ما رسیدن اقتصاد دانش‌بنیان به سهم ۱۰درصدی تولید ناخالص داخلی است، گفت: بنا داریم این هدف مهم را تا پایان این دوره از معاونت محقق كنیم و با ركورد فروش ۱۲۰هزار میلیارد تومانی شركت‌های دانش‌بنیان كم‌كم به این نقطه برسیم.
به گفته دكتر اسماعیل قادری‌فر در گفت‌وگو با مهر، این نقطه امیدبخشی است كه سهم اقتصاد دانش‌بنیان در اقتصاد كلان كشور از یك اقتصاد خرد به سمت اقتصاد كلان میل كند. ما اندك‌اندك شاهد این هستیم كه وزن اقتصاد دانش‌بنیان و كسب و كارهای نوآورانه در اقتصاد كلان كشور به جای قابل قبول و قابل رشدی برسد. رئیس مركز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این مسیر باید با شدت حمایت بیشتری توسط دستگاه‌های اجرایی و حاكمیتی حتی قوه قضاییه به عنوان تامین فضای امنیت كسب‌وكار و مجلس در قانونگذاری برسد.
قادری‌فر عنوان كرد: با توجه به این‌كه احتمالا سال سختی با شیوع كرونا و پیامدهای ناشی از شیوع كرونا و سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی شاهد خواهیم بود این موضوع به ما تكلیف می‌كند كه در منظومه اقتصادی كشور بیشتر از گذشته به بحث اقتصاد دانش‌بنیان توجه كنیم و آن را شاخص توسعه كشور برای رسیدن به اهدافمان قرار دهیم.
وی با اشاره به یكی از اهداف مهم معاونت علمی و فناوری گفت: برنامه‌ریزی ما این است كه تا پایان این دوره سهم اقتصاد دانش‌بنیان به 10 درصد تولید ناخالص داخلی برسد.
قادری‌فر افزود: حركت و تلاش‌های شركت‌های دانش‌بنیان مؤید این است كه ان‌شاءا... بتوانیم این مسیر را با عزت ادامه دهیم و به اهداف برسیم.