کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

  عاملان قتل زن 60 ساله در باغ‌های منطقه کرهرود اراک دستگیر شدند. با کشف جسد، تحقیقات پلیسی آغاز شد  و در جریان تحقیقات پلیسی هویت مقتول به دست آمد و تحقیقات ادامه داشت تا این‌که ردپای یک زن و یک مادر و پسر دیگر در این قتل به دست آمد و آنها  که تحت تعقیب پلیس بودند بازداشت شدند. متهمان در جریان تحقیقات اعتراف کردند که به انگیزه سرقت آن زن را کشته‌اند. تحقیقات پلیسی برای رازگشایی از دیگر ابعاد این پرونده ادامه دارد. 
    مردی که به اتهام قتل در زندان شیراز به سرمی‌برد  پس از ۱۷ سال  از خانواده مقتول رضایت گرفت. این مرد اعدامی سال 82  در جریان درگیری با فردی او را به قتل رسانده و از آن زمان در شیراز بازداشت و به  زندان منتقل شده بود. اولیای‌دم برای قاتل درخواست قصاص کرده بودند که به این ترتیب مرد زندانی حکم قصاص گرفت و زیر تیغ بود. او 17 سال در زندان به سر می‌برد که  سرانجام با تلاش مسؤولان شعبه۷۶ ویژه صلح و سازش استانی فارس پس از ۲۸جلسه و ۴۲ماه مذاکره سازشی، خانواده مقتول رضایت دادند.
    سکه‌های ۳۰۰۰ساله در پایتخت کشف شد و شش نفر در ارتباط با  خرید و فروش آن بازداشت شدند. 
گزارشی در دستور کار ماموران کلانتری سنایی تهران قرار گرفت که نشان می‌داد، مردی 70ساله با دو پسر 37 و 47 ساله‌اش که ساکن یکی از استان‌های همجوار استان تهران هستند با همکاری دو نفر در تهران باندی را تشکیل داده و در کار فروش سکه‌های عتیقه هستند. در جریان تحقیقات معلوم شد که آن مرد و پسرانش درپی حفاری‌های غیرمجاز سکه‌ها را یافته و می‌فروختند. متهمان چند روز پیش بازداشت شدند و۷۵۰ عدد سکه عتیقه، سه آلبوم مربوط به سکه‌های ۳۰۰۰ هزار سال پیش، یک کتاب قدیمی و تعدادی تجهیزات لازم برای حفاری از متهمان کشف شد . 
    دو نفر از عاملان خرید و فروش نوزاد در جاجرم خراسان شمالی بازداشت شدند. 
گزارشی در اختیار پلیس قرارگرفت که نشان می‌داد افرادی در زمینه خرید و فروش نوزاد فعالیت دارند. ردپای دو نفر دراین باره به دست آمد و آنها شناسایی و  بازداشت شدند. متهمان در تحقیقات مدعی بودند که  نوزادی را از پدر معتادش که در یکی از شهرهای شمالی کشور زندگی می‌کرده در قبال پرداخت 13 میلیون تومان خریده‌اند، اما بعد از چند روز والدین نوزاد بازگشته و او را پس گرفته‌اند. در جریان تحقیقات معلوم شد که پدر نوزاد چندبار  فرزندش را فروخته و پول گرفته و بعد با ترفند دوباره نوزاد را پس گرفته و پول افراد را بازنگردانده است. تحقیقات برای بازداشت مرد معتاد ادامه دارد.