باورش سخت است!

باورش سخت است!

یادداشت: محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد


 سخت است؛ باور فقدان برخی انسان‌ها برای ما واقعا سخت است؛ خاصه اگر او را با انبوهی از خاطرات خوب و ماندگار در ذهن داشته باشی، آن هم در روزگار سختی که کنار هم بودن، مغتنم شده است! روح‌ا... از این جنس آدم‌ها بود؛ با روابط عمومی بالا، دغدغه‌مند، کارآمد و دلسوز، اهل کار حرفه‌ای و به قول مطبوعاتی‌ها
«کار راه انداز».
سال گذشته که سیل، نوروز مردم را غصه‌دار کرد، تذکر من درباره روزنامه‌نگاری بحران را فورا به دوره‌ای کاربردی و کارگاهی تبدیل کرد و عده‌ای از بهترین‌های مطبوعات را در اردویی سه روزه جمع کرد و همانی شد که مدنظرمان بود. بدون هیچ چشمداشتی به بهترین نحو کار را انجام داد؛ درست نقطه مقابل دست‌اندازهای بروکراتیک اداری و دالان مرسوم هزار توجیه برای انجام نشدن.
نگاهی به کارنامه رسانه‌ای و اجرایی  او نشان می‌دهد روح‌ا... نماد جهاد خالصانه بود؛ هرجا اگر کاری روی زمین می‌ماند، خودش به میدان می‌آمد؛ در رسانه هم صاحب سبک بود؛ کاربلد بود و رفیق. همراه بچه‌ها بود و دلسوز، چرا که خبرنگاری برایش یک زندگی بود و نه یک شغل یا پرستیژ!
نظم و پاسخگویی و سختکوشی در کنار عشق به خانواده و ارادت ویژه به اهل‌بیت(ع) او را خواستنی‌تر کرده بود چه آن‌که همیشه در اوج سختی‌ها و مشکلات و مصائب، اخلاق و مردم‌داری را رعایت و با توکل از مسیرهای صعب عبور می‌کرد. سخت است؛ واقعا باور فقدان برخی انسان‌ها سخت است و حالا روح‌ا... با همان لبخند ملیح همیشگی، در ذهن خسته و دل شکسته ما نشسته است.