همراهی جیسون موموآ با «اسنومن»

صداپیشگی برای آدمك برفی مشهور

همراهی جیسون موموآ با «اسنومن»


بازیگر ورزشكار و عضلانی سینما در فیلم تازه‌اش، دوباره راهی ماجراجویی‌های خاص و غیرقابل باور می‌شود. جیسون موموآ كه مدت‌هاست قرار است در دومین قسمت اكشن ابرقهرمانانه «آكوامن» ظاهر شود، در «اسنومن/ مرد برفی» نقش شخصیت فروستی را خلق خواهد كرد. او در این اكشن فانتزی، به جای این شخصیت صحبت و مشهورترین مخلوق برفی تاریخ ادبیات و سینما را روی پرده سینما زنده می‌كند. شرکت برادران وارنر تهیه‌كننده اسنومن است و آن را با كمك فناوری‌های نوین دیجیتالی و كامپیوتری تولید خواهد كرد.
كار نوشتن فیلمنامه اسنومن آغاز شده و دیوید برنبام این روزها مشغول نگارش آن است. شخصیت فروستی اولین بار در دهه 50میلادی و در یك ترانه خلق شد. جك والتر رولینز، نویسنده این ترانه بود. این شخصیت كمی بعد به صورت چهره‌ای مشهور درآمد و دستمایه تعدادی داستان كوتاه و بلند شد، اما مجموعه تلویزیونی كه سال 1969 تولید شد، فروستی را تبدیل به یك پدیده هنری كرد. فروستی یك آدمك برفی بود كه با كمك جادو، زندگی پیدا می‌كند و از این نظر شباهت‌هایی به شخصیت پینوكیو عروسك چوبی كلاسیك دارد. این آدم برفی با كلاه ابریشمی كه بچه‌ها به سر او گذاشته‌اند، راهی ماجراجویی‌های زیادی می‌شود.
موموآ كه از همكاری با این پروژه فانتزی بسیار خوشحال به نظر می‌رسد، آن را حركتی تازه در كارنامه هنری‌اش ارزیابی می‌كند. بازیگر 40 ساله سینما، از فروستی به‌عنوان یكی از شخصیت‌های محبوب دوران كودكی‌اش اسم می‌برد. این اولین بار است كه موموآ صدایش را به یك شخصیت كارتونی قرض می‌دهد، اما به احتمال زیاد او قبل از این كار، جلوی دوربین اكشن ماجراجویانه «فقط انگیزه» ظاهر خواهد شد. این بازی پرطرفدار ویدئویی، تازه‌ترین اثر در دنیای بازی‌های كامپیوتری است كه راه خود را روی پرده سینما باز می‌كند. مایكل داوس كارگردانی این اكشن پر زدوخورد را به‌‌عهده دارد و تهیه‌كنندگان فیلم مشغول مذاكره با موموآ برای حضور در نقش اصلی آن هستند.
صنعت سینما سال 2017 هم تلاش كرد تا «فقط انگیزه» را تبدیل به فیلمی سینمایی كند. در آن زمان قرار بود موموآ نقش اصلی این نسخه را بازی كند، اما این تلاش به نتیجه‌ای نرسید. حالا كه گروه جدیدی قرار است فیلم را بسازد، دوباره این بازیگر برای بازی در آن طرف مذاكره قرار گرفته است. داستان بازی كامپیوتری درباره ماموری به نام ریكو رودریگوئز است كه باید راهی ماموریت‌هایی غیرممكن شود. البته طبیعی است كه او از تمام این ماموریت‌ها موفق و سربلند بیرون می‌آید! در اولین قسمت این مجموعه فیلم سینمایی، رودریگوئز باید در نبردی سخت با زمان، گروه تروریستی و خطرناك بلك هند (دست سیاه) را نابود و مانع اقدامات خرابكارانه‌شان
شود.
به‌جز این دو فیلم، موموآ قسمت دوم آكوامن را هم در دست تولید دارد. قسمت اول سال 2018 با نگاهی به داستان مصور شركت دی‌سی كامیكز توسط جیمز ون ساخته شد و با هزینه‌ای 180 میلیون دلاری، موفق به فروش جهانی یك میلیارد و 150 میلیون دلاری  گردید./ ددلاین