به نساجی تعهد دارم و باید به آن پایبند باشم

محمود فکری: بازی استقلال برای من سه امتیاز بیشتر ندارد

به نساجی تعهد دارم و باید به آن پایبند باشم

محمود فکری جزو با سابقه‌ترین بازیکنان تاریخ استقلال است. هواداران این باشگاه از او خاطرات شیرینی به یاد دارند، از جمله گل فوق‌العاده‌اش به پرسپولیس در شهرآورد اسفند سال 83. او با 18 بازی مقابل پرسپولیس، یکی از پرسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ شهرآورد است. فکری، کاپیتان متعصبی بود که در میانه میدان سال‌ها برای استقلال جنگید. چرخ گردون اما چرخید تا فردا همان کاپیتان محبوب به عنوان سرمربی نساجی رودرروی تیم سابقش یعنی استقلال قرار بگیرد. در آستانه این بازی مهم با فکری گفت‌و‌گویی داشتیم. او کلا علاقه‌ای نداشت با سوالات حاشیه‌ای روبه‌رو شود تا تمرکز خود را برای این بازی حفظ کند.
 فردا بازی حساسی مقابل استقلال دارید. تقابل شما و تیم سابق‌تان ناخواسته حساسیتی را به وجود می‌آورد. دوست داریم بدانیم واقعا این حساسیت‌ها وجود دارد یا نه؟
راستش من به این مسائل فکر نمی‌کنم. مربیان و بازیکنان تیم عوض می‌‌کنند و طبیعی است گاهی این تقابل‌ها پیش بیاید ولی حساسیتی ندارد. برای شخص من بازی با استقلال مثل تمام بازی‌های دیگر است و سه امتیاز بیشتر ندارد. حساسیتی که شما درباره‌اش حرف زدید شاید به دلیل سابقه حضور من، صمد مرفاوی، سیروس دین‌محمدی و همین‌طور حنیف عمران‌زاده باشد. خب ما در مقاطع مختلف برای استقلال بازی‌ کرده‌ایم ولی همانطور که گفتم این بازی فقط و فقط سه امتیاز دارد، نه بیشتر.
برایتان سخت نیست که مقابل استقلال قرار می‌گیرید؟
من سال‌های زیادی در استقلال توپ زدم و خاطرات تلخ و شیرین فراوانی با این تیم دارم. ولی نباید این را فراموش کرد که در فوتبال حرفه‌ای اتفاقات زیادی رخ می‌دهد. یک روز در استقلال هستید، یک روز نیستید. در حال حاضر من سرمربی تیم نساجی مازندران هستم. فراموش نکنید این تیم هم جزو تیم‌های پرطرفدار لیگ‌برتر است. نسبت به نساجی تعهد دارم و باید به آن پایبند باشم. امیدوارم فردا بتوانیم بازی خوبی مقابل استقلال انجام دهیم. کسب سه امتیاز هم برای ما مهم است و هم برای آنها و قاعدتا دو طرف برای رسیدن به هدفشان تمام تلاش خود را می‌کنند.
اصلا موافق این بحث‌ها هستید که مربی استقلالی نباید جلوی این تیم شادی کند یا زیاد لب خط بیاید؟ این بحث‌ها را کلا قبول دارید یا به نظرتان ادا و اطوار است؟
اینها مسائلی است که دوست ندارم درباره‌اش صحبت کنم یا وارد آنها شوم. تمرکز ما روی بازی است تا بتوانیم با تمام توان مقابل استقلال ظاهر شویم.
رابطه محمود فکری با هواداران استقلال چطور است؟ گهگاه نام شما هم برای نیمکت این تیم مطرح شده است.
من رابطه بسیارخوبی با هواداران استقلال داشته و دارم. متأسفانه چند سالی است فضای مجازی و اینستاگرام گسترش پیدا کرده و هرکسی به خودش اجازه می‌دهد درآن اظهارنظرکند یا هرحرف مربوط و نامربوطی را  درباره دیگران بزند. امیدوارم این فضا هم درست شود و تعداد هواداران واقعی استقلال درفضای مجازی هم بیشتر شود. دیگر خودتان می‌دانید جو چطور شده است. امیدوارم از حساسیت در این زمینه کاسته شود.
نساجی با حضور شما جان گرفته و نتایج خوبی بدست آورده است. به نظر می‌رسد این تیم احیا شده و دیگر خطر سقوط تیم‌تان را تهدید نمی‌کند. با‌توجه به این شرایط ، واقعا می‌توانید استقلال را شکست دهید؟
ما در4‌بازی گذشته 3‌بازی مهمان بودیم اما موفق ظاهرشدیم. از4‌بازی 8‌امتیازگرفتیم. 5‌گل زدیم و تنها یک گل خوردیم که آمارخوبی است و به بازیکنانم تبریک می‌گویم. این را هم فراموش نکنید که نساجی در 6‌بازی قبلی خود شکست نخورده است. این موفقیت محصول تلاش گروهی است و نباید آن را به نام یک نفر زد. از آقای رضا حدادیان، مالک باشگاه و آقای علی امیری، مدیرعامل نساجی مازندران بگیرید تا سرپرست تیم، کادرفنی، بازیکنان و همه اعضای تیم دست به دست هم دادند نساجی موفق شود. ما امید زیادی به آینده داریم. بازی با استقلال هم دراستادیوم آزادی برگزارمی‌شود و قطعا بازی سختی است. نمی‌توانم ازالان نتیجه این مسابقه را پیش‌بینی کنم و فقط امیدوارم یک بازی جذاب و تماشاگرپسند شود تا مردم پای تلویزیون از دیدن آن لذت ببرند. هرچند فوتبال بدون تماشاگر50‌درصد جذابیت خود را ازدست می‌دهد که به دلیل شیوع ویروس کرونا اجتناب‌ناپذیراست. منتها جای هواداران استقلال و نساجی واقعا در ورزشگاه خالی خواهد بود.