کیانی: امسال سال بدشانسی سپاهان بود

تمرکزمان روی بازی‌های آینده است نه فصل آینده

کیانی: امسال سال بدشانسی سپاهان بود

مهدی کیانی که مدتی است تراکتور را ترک کرده و راهی اصفهان شده اعتقاد دارد در فصل نوزدهم بدشانسی‌های بزرگی گریبان باشگاه سپاهان را گرفته است. کیانی در مورد شرایط این تیم به خبرنگار جام‌جم گفت: «باور کنید با این همه ستاره که در تیم ما وجود دارد، همیشه شرایط‌‌مان خوب است اما وقتی وارد زمین می‌شویم، همه‌چیز عوض می‌شود. البته می‌توانید تک‌تک بازی‌های‌مان را بررسی کنید و ببینید که چطور به دروازه حریفان فشار وارد می‌کنیم و رقبا را در یک سوم دفاعی‌شان نگه می‌داریم اما متاسفانه بدشانس هستیم.» او اضافه کرد: «خودتان بررسی کنید که چه توپ‌هایی وارد دروازه ما می‌شود و چه توپ‌هایی را نمی‌توانیم به گل تبدیل کنیم. این وضعیت همه را خسته کرده است. در طول 90 دقیقه شاید 70 دقیقه در حال طراحی حمله هستیم ولی چند دیدار گذشته نتوانستیم نتیجه بگیریم و این موضوع به ضرر همه ما شده و هواداران را هم نگران کرده است.»
این بازیکن که طی سال‌های اخیر حاشیه بزرگی نداشته، افزود: «من فکر می‌کنم مشکل اساسی ما همین بدشانسی است وگرنه همه بازیکنان از روحیه بسیار بالایی برخوردارند و همه تلاش می‌کنند تا بهترین عملکرد خود را در زمین به نمایش بگذارند اما این‌که چرا نمی‌توانیم به پیروزی برسیم یا گل‌های بیشتری در هر بازی بزنیم، سوالی است که جواب آن را نمی‌دانم ولی تصور می‌کنم اگر این بدشانسی دست از سر سپاهان بردارد شرایط عوض خواهد شد.»
کیانی در مورد اثر کرونا روی افت بازیکنان سپاهان هم این طور توضیح داد: «من فقط از این نظر می‌پذیرم که همه بازیکنان حدود سه ماه از بازی‌ها دور بودند و به صورت طبیعی، قدرت‌بدنی و تمرکز خود را از دست داده‌اند. رعایت پروتکل‌ها و ترس از ابتلا به کرونا هم باعث می‌شود شرایط تغییر کند اما به لحاظ بدنی، همه بازیکنان ما در بهترین شرایط خود هستند که اگر این طور نبود، هرگز نمی‌توانستند 90‌دقیقه کامل بدوند و تلاش کنند. به‌عقیده من، کرونا فقط تمرکز تیم ما را به‌هم ریخته وگرنه به لحاظ فنی، اثری روی تیم ندارد.»
از کاپیتان سپاهان در مورد تکلیف فصل آینده‌اش هم پرسیدیم که این‌طور پاسخ داد: «فعلا ۵ بازی تا پایان فصل باقی مانده و ما درگیر رسیدن به بهترین نقطه از جدول و کسب آسان سهمیه آسیا هستیم. بعد از آن هم باید در جام‌حذفی شانس خود را برای قهرمانی امتحان کنیم. به همین خاطر هنوز تکلیف خود را برای آینده نمی‌دانم و فعلا در سپاهان هستم. البته با این باشگاه قرارداد دارم ولی باید ببینیم شرایط به چه شکل پیش می‌رود. فعلا تمرکز بازیکنان، کادر فنی و باشگاه فقط روی بازی‌های آینده است نه فصل آینده.»