معنای نهفته گل‌ها

معنای نهفته گل‌ها


 اگر بدانید هر گل با خود چه پیامی دارد، می‌توانید هنگام خرید انتخاب بهتری داشته باشید. البته این پیام‌ها قراردادی هستند و ممکن است نوع گل و حتی رنگ آن در فرهنگ‌های مختلف پیام‌های مختلفی را القا کند. با این حال، در ادامه به برخی پیام‌های گل‌ها اشاره می‌کنیم:
رز: این گل رتبه اول را درمیان گل‌های تاثیرگذار در بیان احساسات عاشقانه دارد. هر رنگ رز نیز پیام خاصی را منتقل می‌کند و بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ دقت کنید تا پیام اشتباهی برای گیرنده گل نفرستید، مثلا رز سفید نماد پاکی و جوانی، رز زرد نماد شادی و دوستی، رز صورتی نشانه قدردانی، خوشبختی و تحسین و رز قرمز نماد عشق، زیبایی، احترام و اشتیاق است. حتما زیاد شنیده‌اید که می‌گویند بهترین گل برای تولد همسرتان دسته گل رز قرمز است.
ارکیده: ارکیده گلی عجیب و خیره‌کننده است و هدیه دادن آن به همسر یا دختر شما می‌تواند یک سورپرایز عالی برایشان باشد. ارکیده را نماد عشق و زیبایی می‌دانند و البته حس شکوه، قدرت و بزرگی نیز با ارکیده مرتبط است.

زنبق: رنگ گل زنبق بنفش است و از آن معانی زیبایی و عظمت را برداشت می‌کنند. بهتر است این گل را در دسته گل هدیه خود قرار دهید، چراکه توجه شخص مورد نظر را جلب می‌کند. این گل همچنین پیام‌آور تحسین است و می‌تواند برای هدیه دادن به افرادی که موفقیت برایشان مهم است، مثل دانشجویان هدیه مناسب  باشد.
میخک: گل میخک به معنی سرزندگی و عشق است. این گل تنوع رنگ زیادی دارد و از آن در دسته‌گل گرد استفاده می‌شود. چون این گل گرد است و می‌تواند زیبایی دسته گل گرد را دو چندان نماید. این گل از گل‌هایی است که در همه فصول سال یافت می‌شود.
داوودی: گل داوودی نماد دوستی است و می‌توان آن را به یک دوست صمیمی هدیه داد. این گل هم مثل گل میخک در همه فصول سال یافت می‌شود. زیبایی بی‌نظیر آن به همراه قیمت مناسبش باعث شده که در انواع دسته گل مورد استفاده قرار گیرد.
نرگس: گل نرگس از آن گل‌هایی است که بیشتر در فصل بهار از آن استفاده می‌شود. وجود این گل در یک دسته گل به معنای توجه و احترام است.
لاله: معمولا از هدیه دادن گل لاله برای ابراز احساسات استفاده می‌شود. این گل بعد از گل رز، دومین گل پرطرفدار است چرا که معنی آن، عشق پر از اشتیاق است. این گل رایحه‌ای ندارد و در فصل بهار در بازار موجود است.
با همه این حرف‌ها توجه داشته باشید بهترین گل برای تبریک تولد دوستتان یک دسته گل شاد است و نوع گل‌های آن چندان مهم نیست. فقط کافی است که پیام شادی را به دوستتان برساند.