رکـــورد

رکـــورد

اولین رکورد پرش طول
در رشته ورزشی پرش‌طول، ادوارد اوروال در ابتدای رکوردزنی این رشته قرار دارد. این ورزشکار آمریکایی سیاه‌پوست در سال‌1921 به اولین ورزشکار  این رشته تبدیل شد که به رکورد پرش 92/7  متر رسید. او در سال‌1924 نیز در المپیک پاریس شرکت کرد و مدال نقره گرفت.



رکورددار پرتاب‌نیزه بانوان
پترا فِلک در دوران ورزشی خود، نامی شناخته شده در رشته پرتاب‌نیزه بانوان بود. او که برای آلمان‌شرقی مسابقه می‌داد، در المپیک‌1988 سئول به قهرمانی رسید و مدال طلا گرفت. او همچنین در فاصله سال‌های 1985 تا 1989 توانست چهار بار در این رشته رکوردشکنی کند که اولین رکوردشکنی او به سال 1987 برمی‌گردد که نیزه‌اش را 89/78 متر پرتاب کرد. او همچنین اولین زن ورزشکاری است که توانسته نیزه را تا 80 متر پرتاب کند. این رکورد او تا سال 1999 دست نخورده باقی ماند.



پروفسور دوچرخه‌سوار
شهرت کریس بوردمن به واسطه مدال‌ها و رکوردهایی است که در رشته دوچرخه‌سواری به دست آورد. این ورزشکار انگلیسی مدال طلای رشته تعقیب انفرادی را در بازی‌های المپیک‌ ۱۹۹۲ بارسلون از آن‌خود کرد. بوردمن یک سال بعد رکورد یک ساعت را شکست و توانست در 60دقیقه، 270/52 کیلومتر رکاب بزند. او همچنین در سه نوبت متفاوت پیراهن طلایی مسابقات تور دو‌فرانس را بر تن کرد. به واسطه دقت و توجهش به روش‌های نوین تمرین و آماده‌سازی، به بوردمن لقب پروفسور را داده بودند.