روی آر سوی ما

۲ مرداد سالروز درگذشت آیت‌ا… حق‌شناس است

روی آر سوی ما


مرحـــــــوم آیــــــــت‌ا… عبــــــــــــــدالکریم حق‌شناس(ره) از سالکان و عارفان الهی است که در زمان حیات‌شان از شخصیت‌های بزرگ و برجسته اخلاقی به شمار می‌رفت. این عالم بزرگ همه وقت در مراقبه نفس خویش بودند و با همین راه و رسم به همه‎جا رسیده و کامیاب شدند. در سال ۱۳۷۳ قمری که محمدحسین زاهد تهرانی، معروف به زاهد نفت فروش در مسجد امین‌الدوله در بازار درگذشت، بنا به درخواست اهل مسجد و محل از آیت‌ا…  بروجردی، ایشان به آیت‌ا…  حق‌شناس دستور داد برای حل مشکلات دینی و رسیدگی به امور شرعی آن مسجد به تهران عزیمت کند. وی می‌گفت: «بازگشت به تهران برای من بسیار گران بود.
قم برایم محل پیشرفت و ترقی علمی و عملی بود و به هیچ وجه میل آمدن به تهران را نداشتم. روزهای سختی بر من گذشته بود.» وی برای مشورت نزد امام‌خمینی(ره) می‌رود که از ایشان می‌شنود: «وظیفه است باید بروید.» می‌پرسد: «شما چرا نمی‌روید؟» که امام‌خمینی می‌گوید: «به جدم قسم اگر گفته بود  آیت‌ا…  بیاید، من می‌رفتم.»
 چندی پیش ویدئویی قدیمی از صحبت‌های آیت‌ا… حق شناس در حضور آیت‌ا… سیبویه منتشر شد که در آن روایتی از تشرف خود را محضر امام‌رضا(ع) تعریف می‌کنند.
 وی به حضرت ثامن‌الحجج(ع) عرض می‎کنند آقا به ما بشارتی ندادید، حضرت(ع) نیز در جواب می‌فرمایند:
روی آر سوی ما که به سوی تو رو کنیم
وز غیر ما به سوی تو روی آورد بلا