الهام كردا در «در بارانداز»

این بازیگر به كمك سینمای نابینایان ایران رفت

الهام كردا در «در بارانداز»


الهام كردا، بازیگر سینما و تئاتر كه طی سال‌های گذشته بیشتر روی صحنه تئاتر ظاهر شده و البته در برخی فیلم‌های سینمایی هم بازی خوبی ارائه كرده است. هر چند می‌توان گفت كردا هنوز هم نتوانسته ستاره سینما باشد، اما بازی‌هایی خوب و استانداردی ارائه كرده است. او این روزها در یك كار تازه حضور پیدا كرده و فیلم سینمایی «در بارانداز» ساخته الیا كازان را برای نابینایان توضیح‌دار كرد.
آن‌طور كه روابط عمومی مؤسسه سوینا اعلام كرده است، این گروه نسخه توضیح‌دار فیلم سینمایی كلاسیك «در بارانداز» ساخته الیا كازان را امروز منتشر می‌كند. این فیلم از امروز ساعت ۱۹ از رادیو سوینا پخش خواهد شد و پس از آن، روی سایت سوینا در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سوینا به نشانی www.sevinagroup.com به فایل فیلم‌های سینمایی صوتی دسترسی داشته باشند.
سوینا (سینمای ویژه نابینایان) هر ماه دو فیلم سینمایی كلاسیك خاطره‌انگیز را با همراهی هنرمندان توضیح‌دار می‌كند.
این گروه پیشتر نسخه صوتی فیلم‌های سینمایی كلاسیك «كازابلانكا» با صدای سحر دولتشاهی، «دزد دوچرخه» با صدای محسن بهرامی، «بر باد رفته» با صدای شبنم مقدمی و «روانی» با صدای حبیب رضایی را منتشر كرده است.
به این تلاش‌ها بیفزاییم اتفاقات خوب دیگری را كه طی سال‌های گذشته مدام تعدادشان بیشتر شده است. گروه‌های نمایشی‌ای كه فعالیت‌های بسیاری را برای بهبود زندگی ناشنوایان و نابینایان به كار گرفته و تلاش كرده‌اند تا آنها در سبد فرهنگ و هنر كشور سهم بیشتری داشته باشند. در این فعالیت‌ها البته گلاره عباسی هم حضور پررنگی‌دارد.  او كه همین چند روز پیش 37 ساله شد و جا دارد تولدش را هم تبریك بگوییم، مؤسس همین مؤسسه سویناست و اولین سینمای ویژه نابینایان را در ایران راه‌اندازی كرده است.  او درباره كار مؤسسه این‌طور توضیح داده است: ما روی سكانس‌هایی از فیلم مثل سكوت توضیحات می‌گذاریم و یك‌بار در ماه نیز در سینما چهارسو اكران داشتیم كه عزیزان نابینا با خانواده‌هایشان می‌آمدند و فیلم می‌دیدند. ما توضیحات می‌گذاشتیم و به همین خاطر هم دیگر نیازی به سؤال كردن نداشتند.