پایان گروگانگیری با خواكین فینیكس!

پایان گروگانگیری با خواكین فینیكس!


تماشای «ساكنان زمین» توسط همه مردم اوكراین به این اتفاق پایان داد
خواكین فینیكس بعد از بازی خوبش در جوكر که درخشید و حالا خیلی‌ها در دنیا می‌شناسندش، اما او هرگز فكرش را هم نمی‌كرد روزی و روزگاری یك گروگانگیر برای تماشای مستندی از این چهره سینمایی یك كشور را به هم بریزد.
نیویورك تایمز در گزارشی از مذاكرات بی‌نتیجه بین یك گروگانگیر در اوكراین و مقامات پلیس پس از ۱۲ ساعت خبر داد. یكی از درخواست‌های این گروگانگیر آن بود كه رئیس‌جمهور اوكراین به اوكراینی‌ها توصیه كند مستندی با نام «ساكنان زمین» محصول ۲۰۰۵ را كه راوی آن خواكین فینیكس است تماشا كنند.
ولادیمیر زلنسكی، رئیس‌جمهور اوكراین این درخواست را اجابت كرد و در فیس‌بوك خطاب به مردم نوشت: همه افراد مستند «ساكنان زمین‌« را تماشا كنند. او پس از ختم ماجرای گروگانگیری این پست را حذف كرد.
این فیلم مستند درباره استفاده از حیوانات در صنایع كشاورزی و پروژه‌های علمی است و با فیلم‌هایی كه از دوربین‌های مخفی گرفته شده از رنجی كه حیوانات در این مسیر می‌برند، پرده برمی‌دارد. از گونه‌شناسی تا نژادپرستی و جنسیت‌گرایی نیز در این فیلم بررسی می‌شود.
انتشار این پست توسط رئیس‌جمهور اوكراین موجب شد تا گروگانگیر همه گروگان‌هایش را آزاد كند. به هیچیك از گروگان‌ها آسیبی وارد نشده بود. وی در آغاز صبح نیز پس از صحبت تلفنی با رئیس‌جمهور این كشور سه گروگانش را آزاد كرده بود. او با گروگان‌گرفتن یك اتوبوس و مسافرانش مطالباتش را در توییتر منتشر كرده بود و مقامات دولتی و كلیسای ارتدكس را متهم به تروریست بودن كرده بود.
آن‌طور كه مهر نوشته، این گروگانگیر در مدت گروگانگیری فیلم مستند مورد نظرش را به گروگان‌ها هم نشان داده بود. فیلم ساكنان زمین را شان مانسون كارگردانی كرده و خواكین فینیكس راوی فیلم است. ادامه‌ای بر فیلم با عنوان «اتحاد» که در سال ۲۰۱۵ ساخته شد.
ساكنان زمین كه برنده جوایز زیادی هم شد با تمركز بر استفاده‌هایی كه انسان‌ها از حیوانات می‌كنند ساخته شده است؛ چه به عنوان حیوان خانگی، غذا و پوشاك و در تفریح و تحقیقات علمی و ظلم‌هایی كه طی این اعمال به آنها وارد می‌شود.
از این فیلم به عنوان بهترین مستند برای بررسی روابط و علایقی كه بین سه ساكن اصلی زمین یعنی طبیعت، حیوانات و انسان‌ها وجود دارد، یاد می‌شود.